Американски режисьор засне „най-красивия голф клуб в света“ в България
Ерик Андерс Ланг разказва за страната ни в един епизод от поредицата си за голф приключения
Красотата на България успя да привлече вниманието на американския режисьор Ерик Андерс Ланг, който посвети епизод на страната ни в поредицата си „Adventures in Golf” в YouTube. В него Ерик разказва за един от „най-красивите голф клубове в света“. Освен за спорта и развитието му в България, видеото показва страхотни гледки от различни места в страната в съчетание с интересни факти за нея.
Море, голф и още нещо
Всичко започва на Летище Варна. Там Ерик Андрес Ланг каца и се отправя към Балчик, където посещава един от „най-красивите голф клубове в света“, както самият той го нарича. По пътя американският режисьор разказва за прехода на България към демокрация и пазарна икономика, обвързвайки тези обстоятелства с развитието на голфа в страната ни.
След като показва на зрителите красотата на въпросните игрища в Балчик, Ерик се отправя към София, където отново през разговори за този спорт, показва ключови места от центъра на столицата. Епизодът завършва с обзор на икономическото развитие на България, както и пътят ни към еврото. Но на самия финал режисьорът споделя, че „това място винаги ще остане в ума му“.
Пари за реклама
Подобен тип клипове, макар да не са с рекламна цел - са един от начините за популяризиране на България и съответно развитие на сектор „Туризъм“. В подобна посока е и една от последните идеи на Министерството на туризма за развитието на Бранд „България“. Ведомството пусна обществена поръчка за организиране и провеждане на тематични турове за чуждестранни журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, инфлуенсъри и експедиенти за срок от две години. Доколко това ще има положителен ефект върху сектора, предстои да разберем.
Всъщност видеото на американския режисьор е част от поредица, в която се показват подходящи места за практикуването на голфа по цял свят.
Преди дни Националният съвет по туризъм прие програмата за реклама на България през 2023 г. Бюджетът остава същият като през тази година – 18 млн. лв. , защото няма нов гласуван от Народното събрание. Служебният министър на туризма Илин Димитров настоява за рекордно висока сума от 100 млн. лв. на година, но засега нито една политическа партия не приема подобна мярка. Рекламните дейности догодина са подобни на тези от 2022 г. Единствено са предвидени повече участия в изложения в чужбина, събития с международни туроператори и повече реклама в социалните мрежи, пише TravelNews, позовавайки се на свои източници от заседанието.
В официалното съобщение на Министерството на туризма се казва, че при кампаниите за зимен сезон 2022/2023 г. и летен сезон 2023 г. е приложен качествено нов подход, който е насочен към начина на купуване на реклама на целеви пазари – предварително зададени параметри за постигане на определени цели, както и максимално таргетиране и ангажиране на аудиторията. Фокус е обхватът на кампаниите във водещи национални телевизионни медии на целеви и перспективни пазари за промотиране на летен сезон 2022 г. Таргет групите са на възраст между 18 и 60 години, като се отчитат спецификите на всеки отделен пазар.
Въпреки че многократно служебният министър е подчертавал колко важно е да се изгради правилна рекламна стратегия, която да се базира на даденостите на страната, за момента не виждаме това да е заложено в плановете на ведомството за предстоящата 2023 г.