Android бронира Google от удара на Apple при рекламите
За разлика от конкурентите си, тя има своя броня
Alphabet, компанията майка на Google, отчете по-големи приходи и печалби от очакванията за тримесечието юли-септември. Нещо повече, компанията се оказа по-малко податлива на въведените от Apple промени в iOS и успя да изненада с по-високи приходи от реклама.
Чрез своята търсачка, видео услугата YouTube и партньорства в мрежата, Google продава повече интернет реклами от която и да е друга компания, отбелязва Reuters. Търсенето на услугите на гиганта нарасна през последната година, тъй като пандемията принуди хората да прекарват повече време онлайн. Повече от година след избухването ѝ, новите навици остават.
Приходите от реклама на Google са се увеличили с 41% до 53.1 милиарда долара през третото тримесечие. Общите продажби на Alphabet скочиха до 65.1 милиарда долара, над средната оценка от 63.3 милиарда долара сред анализаторите, проследявани от Refinitiv.
„Преминаването на потребителите към дигиталното е реално и ще продължи, дори когато започнем да виждаме как хората се връщат в магазините“, коментира Филип Шиндлер, главен бизнес директор на Google.
Основният извод е, че хората искат повече избор, искат повече информация, повече гъвкавост и ние не виждаме това да се обръща.“
Докато Google изглежда неподвластна на промените в iOS, конкуренти за рекламни бюджети като Snap и Facebook се оплакаха, че приходите им по това перо са пострадали тъкмо по тази причина. Става дума за промяната, която Apple направи, позволявайки на потребителите да се откажат от таргетираните реклами в приложенията.
Тайният коз на Google е собствената операционна система Android. Рут Порат, финансовият директор на Alphabet, каза по време на разговора с анализатори, че новите функции за поверителност имат
скромно въздействие върху приходите в YouTube“. Тя добави, че „фокусирането върху поверителността е в основата на това, което правим последователно“.
Порат каза още, че компанията е добавила 6000 служители през третото тримесечие и очаква „стабилен“ ръст на персонала през четвъртото тримесечие.
Какво още за финансовите резултати
- Печалба на акция (EPS): $27.99 на акция срещу $23.48 на акция, според оценките на Refinitiv.
- Приходи от реклама в YouTube: 7.20 милиарда долара срещу очакваните 7.4 милиарда долара.
- Приходи от Google Cloud: С 45% ръст те достигат 4.99 милиарда долара. Очакванията бяха за 5.07 милиарда долара.