АПИ отвори ценовите оферти за дублиращите трасета на две магистрали
Между 1.5 и 1.7 млн. лв. без ДДС може да струва километър от основния ремонт на първокласните пътища
Агенция „Пътна инфраструктура“ отвори ценовите оферти на участниците в търга за актуализация на технически проекти и основен ремонт на две дублиращи трасета на магистралите „Хемус“ и „Тракия“. От тях се вижда, че абсолютно всички предложения на фирмите надхвърлят заложените прогнозни стойности.
Припомняме, че процедурата бе стартирана в началото на месец май тази година. Прогнозната ѝ стойност бе над 123.3 млн. лв. без ДДС, но в документацията бе записано изрично, че ценовите предложения на участниците могат да надвишават сумата. Ремонтите трябва да продължат около две години.
Търгът е разделен на две обособени позиции. Едната е за основния ремонт на близо 23 км от път I-1 София – Ботевград, което се явява дублиращо трасе на „Хемус“. Другата е за ремонта на 58.5 км от път I-8 София – Пловдив, което пък е дублиращо трасе на „Тракия“.
Дублиращото трасе на „Хемус“
Общо 12 компании са участвали в търга, но до отваряне на ценовите оферти са стигнали само 4. На какво основание са отстранени другите участници не става ясно, тъй като протоколите на комисията не са качени в Регистъра за обществени поръчки.
Заложената стойност в търга за ремонта бе над 34.7 млн. лв. без ДДС, като срокът за изпълнение е 570 дни или година и половина.
Най-ниска е ценовата оферта на ДЗЗД „Път I-1 гара Яна", с участник „ГБС - Инфраструктурно строителство“. Консорциумът предлага да реализира ремонта срещу малко над 36.6 млн. лв. без ДДС.
Най-висока е офертата на ДЗЗД „Пътища – 2023“, с участници „Орс – Инфраструктура“, „Пейком България“ и „Пътно Поддържане-Сливен“. Консорциумът е предложил цена от над 43.9 млн. лв. без ДДС.
По груби сметки, според най-ниската оферта, километър от основния ремонт на трасето би струвало малко над 1.5 млн. лв. без ДДС, а според най-високата – може да достигне до над 1.8 млн. лв. без ДДС.
Останалите участници с отворени ценови оферти са:
- „ПСТ Груп" – малко над 40.2 млн. лв. без ДДС
- „Витез Проспект" – малко над 42.1 млн. лв. без ДДС.
Ще се ремонтира трасе, преминаващо през четири населени места. Началото му започва при с. Чурек, преминава през селата Потоп и Елешница и свършва при село Яна. Предвидено е да бъдат рехабилитирани 7 големи мостови съоръжения, както и надлезите на железопътната линия и на „Хемус“ при 237-ми км.
Дублиращото трасе на „Тракия“
Оферти са подали 13 участника, но само на 5 са отворени ценовите предложения. Защо това е така, ще стане ясно, след като бъдат публикувани протоколите на комисията.
По тази позиция заложената стойност на ремонта бе над 88.5 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 720 дни или около две години.
Най-ниска е офертата на ДЗЗД „Пътна Инфраструктура 2023", с участници „Нивел Строй“, „Актив Билдинг Инк“ и „Луксор Инвест Груп“. Консорциумът е предложил цена от 98.8 млн. лв. без ДДС.
Най-висока е офертата на ДЗЗД „ПСТ I-8“, с участници „ПСТ Груп“ и „Новако Строй“. Те са предложили да извършат ремонта за малко над 124.2 млн. лв. без ДДС.
Така в най-добрия случай километър от основния ремонт ще струва над 1.7 млн. лв. без ДДС, а в най-лошия може да достигне до над 2.1 млн. лв. без ДДС.
Останалите участници с отворени ценови оферти са:
- „Джи Пи Груп" – почти 103 млн. лв. без ДДС
- ДЗЗД „Път I-8 София-Пловдив", с участник ГБС – малко над 103.5 млн. лв. без ДДС
- ДЗЗД „Пътища – 2023", с участници „Орс – Инфраструктура“, „Пейком България“ и „Пътно Поддържане-Сливен“ - над 113.8 млн. лв. без ДДС.
Ще се ремонтира участък, преминаващ през 5 населени места. Началото започва при гр. Нови Хан, преминава през с. Вакарел, гр. Ихтиман, с. Мирово и завършва при гр. Костенец. В обхвата има 13 бр. големи съоръжения – мостове и надлез.