Apple потвърди официално: купува Shazam
Защо технологичната компания дава почти $400 млн. за приложението, което идентифицира мелодии
~ 2 мин.
Apple потвърди официално късно в понеделник, че купува популярното приложение за идентифициране на музика Shazam. Сделката се оценява на около $400 млн, пише CNBC.
Лоялни потребители
Shazam има сериозна потребителска база. Приложението е свалено над 1 млрд. пъти, като има над 120 млн. активни потребители, които го ползват над 20 млн. пъти всеки ден, според убсейта на компанията. Лоялността на потребителите може да се прехвърли и към други музикални приложения на Apple като Apple Music.
В изявление, публикувано в понеделник, Apple заяви, че Shazam от години е едно от най-популярните приложения в App Store и че сливането между двете компании е било неизбежно предвид перфектното им пасване и „споделената страст към музикални открития и предоставяне на страхотна музика на потребителите си”.
В отделно изявление пък от Shazam определиха водещата компания като „най-добрият възможен дом”.
Apple не е сред компаниите, които залагат на твърде много придобивания, в сравнение с другите технологични гиганти като Alphabet или Microsoft. Shazam е петото придобиване на Аpple за тази година от общо 68 изобщо.
Какъв потенциал може да е открила технологичната компания от Купертино в Shazam.
Ето няколко идеи:
Лоялни потребители
Shazam има сериозна потребителска база. Приложението е свалено над 1 млрд. пъти, като има над 120 млн. активни потребители, които го ползват над 20 млн. пъти всеки ден, според убсейта на компанията. Лоялността на потребителите може да се прехвърли и към други музикални приложения на Apple като Apple Music.
Приходите
Създадена през 1999 г., Shazam е изключение в технологичния свят - носи приходи. По-голяма част от приходите се генерират от реклама.
Shazam показва реклами на потребителите докато те сканират мелодии, за да открият името и изпълнителя им.
Компанията има приходи и от пренасочването на трафик към Apple, Spotify и други доставчици на дигитални музикални услуги. Идеята е, когато потребителят идентифицира дадена песен, която е чул, да бъде насърчен да я стриймне от Spotify или Apple Music или да я свали от iTunes.
Данните
С широката си потребителска база Shazam има богат набор от данни за своите потребители - какво слушат, къде и кога и как се изменят тези трендове. А данните са новият петрол.
С подобна богата информация изпълнителите, продуцентите и музикалните компании могат да научат какво слушат феновете и да имат по-добра идея как да промотират песните си офлайн.
Интелектуална собственост
Shazam има конкуренти като SoundHound и китайската QQ Music. Но също така Shazam има над 200 патента за радио разпознаване и други технологии.
Приложението е известно като възможност за разпознаване на музика, но може да се ползва също да се сканират филмови постери или други изображения, които отварят различни "екстри" с допълнителна информация - например клипове от бекстейдж или съдържание с добавена реалност за определен бранд или звезда.
Сега цялата тази интелектуална собственост ще бъде на Apple.
Затова услуги като Apple Music, Apple TV и други iOS приложения могат да се възползват от технологията на Shazam, която позволява идентификация на звук и картина и да я ползват - както Snapchat ползва Shazam към момента.