Apple продаде повече часовници от цялата швейцарска индустрия през 2019 г.
\"Традиционните швейцарски часовникарски компании като Swatch и Tissot губят войната срещу умните часовници, казват анализатори от Strategy Analitics
Американската
корпорация Apple изпревари всички швейцарски производители на часовници,
комбинирани, по брой продадени часовници през 2019 г. Това съобщиха от
изследователската компания Strategy Analitics, позовавайки се на свои
проучвания.
Според анализатори през 2019 г. Apple е доставила на пазара 30.7 млн. различни версии на Apple Watch, докато през 2018 г. тази цифра беше 22.5 млн., което е увеличение с 36%. В същото време швейцарската часовникова индустрия успя да продаде само 21.1 милиона копия, което е с 13% по-малко в сравнение с 2018 г., когато продажбите възлизат на 24.2.
"Традиционните швейцарски часовникарски компании като Swatch и Tissot губят войната срещу умните часовници," казва анализаторът на компанията Стивън Уолзър. "Apple предлага по-добър продукт чрез по-ефективни канали за търговия на дребно и привлича млади потребители, които все повече искат да носят цифрови устройства върху себе си."
Голямата популярност на часовниците на Apple в Северна Америка, Западна Европа и Азия се дължи на съчетанието от атрактивен дизайн, удобна за употреба технология и приложенията, казват анализаторите.