Аврамова: Само Борисов може да прецени дали да подам оставка
Министърът обяви, че една от идеите за водния сектор е холдинг да обедини всички ВиК дружества
~ 2 мин.
"Това дали аз трябва да си подам оставката и дали имам виновност в случая за формирането на таксите и обхвата на тарифите и в тола може да го прецени един човек и той се казва Бойко Борисов, който е премиер на България". Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на въпрос дали ще подаде оставка, за каквато призовават както превозвачи, така и граждани, засегнати от водната криза в страната.
По-рано днес превозвачите обявиха, че на 13 януари излизат на национален протест и автобусите в 70 града на страната ще спрат превози за граждани заради въвеждането на тол таксите. Те настояват да се намали обхвата на пътищата, включени в тол системата, както и предвидените размери на събираните такси.
За оставката на министър Аврамова призоваха и от опозицията заради водната криза в Перник и други градове на страната, тъй като МРРБ отговаря за язовирите.
"Ако Борисов прецени, че аз с предлагането на таксите и обхвата не съм се справила и че целият екип, който е работил по тези такси, не е предложил най-удачните, аз бих се съобразила с неговото мнение", коментира Аврамова на въпрос в предаването "Още от деня" на БНТ.
"Аз съм човек, който знае как се носи отговорност, така че за мен оставката е най-малкият проблем в създалата се ситуация. Но не мога да не отбележа странното за мен съвпадение, че всички в един момент искат оставката на регионалния министър, независимо кой е той. Дори превозвачите първото искане, което обявиха публично, беше първо за оставката на регионалния министър и след това искания вече за обхвата и за тарифите", коментира още министърът.
По-рано днес превозвачите обявиха, че на 13 януари излизат на национален протест и автобусите в 70 града на страната ще спрат превози за граждани заради въвеждането на тол таксите. Те настояват да се намали обхвата на пътищата, включени в тол системата, както и предвидените размери на събираните такси.
За оставката на министър Аврамова призоваха и от опозицията заради водната криза в Перник и други градове на страната, тъй като МРРБ отговаря за язовирите.
"Ако Борисов прецени, че аз с предлагането на таксите и обхвата не съм се справила и че целият екип, който е работил по тези такси, не е предложил най-удачните, аз бих се съобразила с неговото мнение", коментира Аврамова на въпрос в предаването "Още от деня" на БНТ.
"Аз съм човек, който знае как се носи отговорност, така че за мен оставката е най-малкият проблем в създалата се ситуация. Но не мога да не отбележа странното за мен съвпадение, че всички в един момент искат оставката на регионалния министър, независимо кой е той. Дори превозвачите първото искане, което обявиха публично, беше първо за оставката на регионалния министър и след това искания вече за обхвата и за тарифите", коментира още министърът.
По думите ѝ, вторачването в оставката на един министър едва ли би променило по някакъв начин ситуацията.
Тя заяви, че екипът, работил по тол системата, вече е направил достатъчно сериозна отстъпка по отношение на обхвата и размера на тол таксите.
"Това, което ние направихме като отстъпки от първоначално представените обхват и тарифи, е доста сериозна отстъпка. Направили сме отстъпка и в обхвата от първоначалните 10 800 км - вече са 6050, магистрали и първи и втори клас частично", коментира тя.
"Това, което ние направихме като отстъпки от първоначално представените обхват и тарифи, е доста сериозна отстъпка. Направили сме отстъпка и в обхвата от първоначалните 10 800 км - вече са 6050, магистрали и първи и втори клас частично", коментира тя.
Министър Аврамова коментира и ситуацията във ВиК сектора и водната криза в Перник.
Тя обяви, че се разработват различни идеи за управлние на сектора, който сега е под шапкат ана няколко министерства и агенции. Еднаот идеите е да се създаде холдингова структура, която да обедини държавните ВиК дружества. Предвижда се холдингът да разполага с буферен резерв от средства, за да може да реагира в критични моменти и да пренасочва средства, където е необходимо, защото и в момента има ВиК дружества в много тежко състояние, коментира Аврамова, като даде за пример ВиК-Добрич.