„Авто Юнион“ продава вносителя на Mazda за България
Сделката е част от новата стратегия за развитие на „Еврохолд“
Официалният вносител на автомобилната марка Mazda за България и Северна Македония „Стар Моторс“ ще има нов собственик. Компанията, която е дъщерно дружество на „Авто Юнион“ АД – част от групата на „Еврохолд“, е сключила предварителен договор за продажбата на дилъра на Mazda в региона.
Новият собственик ще бъде „М Тракс България“ – официалният вносител на камиони MAN за България. Сделката подлежи на регулаторно одобрение от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Документите за предстоящата концентрация са внесени в КЗК, но тя все още не е образувала производство по продажбата. Стойността на сделката не става ясна.
Загърбване на автомобилния отрасъл
Сделката е част от стратегията за развитие на „Еврохолд“, която предвижда продажба на автомобилния и лизинговия бизнеси на групата и фокусиране върху енергийния и застрахователен отрасъл след придобиването на дружествата на ЧЕЗ Груп в България, се посочва в съобщението на холдинга. Продажбата на вносителя на Mazda следва тази на дилъра на Nissan за България преди пет месеца.
Иначе „Стар моторс“ е основана през 2000 г. и разполага със собствени и преоторизирани продажбено-сервизни центрове в девет български града, както и автосалон със сервизен център в Скопие. „Авто Юнион“ пък обединява инвестициите на „Еврохолд България“ в автомобилния сектор. Автомобилният холдинг предлага на българския пазар девет марки автомобили, сред които Ferrari, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Opel, три марки мотоциклети и мотопеди и други автомобилни части.