Какво е Bluesky и как се разрасна с милиони нови потребители
Bluesky се смята за алтернатива на X с по-ефективна система за блокиране или спиране на проблемни акаунти
Социалната мрежа Bluesky привлече над 1 милион нови потребители само в рамките на няколко дни след проведените избори в САЩ. Потокът е предимно от Северна Америка и Обединеното кралство и е от хора, които искат да избегнат дезинформация и обидна реч в X след победата на Доналд Тръмп на вота и близките му отношения със собственика на X Илон Мъск.
Bluesky съобщи, че е привлякъл 3 милиона нови потребители през седмицата, след като X беше спрян в Бразилия през септември и още 1.2 милиона през двата дни, след като X обяви, че ще позволи на потребителите да преглеждат публикации от хора, които са ги блокирали.
Така към средата на ноември платформата достигна 15 милиона потребители по цял свят при само 9 милиона през септември.
Bluesky се смята за алтернатива на X с по-ефективна система за блокиране или спиране на проблемни акаунти и контролиране на вредното поведение.
По-либералната общност на Twitter наистина вече е избягала оттам и изглежда масово се е преместила в Bluesky“, посочва изследователят на социалните медии Аксел Брунс.
Историята
Първоначално Bluesky беше замислен като проект, част от Twitter през 2019 г. от бившия изпълнителен директор Джак Дорси. Впоследствие обаче бе решено да е отделна и стана независима платформа при официалния ѝ старт през 2021 г.
Сега тя е собственост на Джей Грабер и използва децентрализиран подход към социалните медии, при който различни платформи и общности могат да си взаимодействат, вместо всички да живеят под един корпоративен банер като Twitter или Facebook.
Въпреки това платформата изглежда много като X – с наскоро въведени директни съобщения, което я прави по-подобна на нейните конкурентни платформи.