Бъдещото на красотата може да се окаже върху дисплея
Гигантите от сектора все повече инвестират в технологични иновации
~ 3 мин.
Компаниите за красота искат да донесат високотехнологичните решения решения и „върху“ лицето на хората. Доказателство за това е, че играчи като Procter & Gamble, L'Oreal и Neutrogena се включиха активно на форума за потребителска електроника CES 2019 в Лас Вегас, където показаха любопитни джаджи и приложения за красота, както и бъдещето на техните магазини, предава CNN.
Предвид това, че разкрасителната индустрия повече от всяка друга, по данни на Nielsen, се ръководи от новите тенденции, не е изненадващо, че компаниите все повече обръщат поглед към технологиите в опит да запазят конкурентоспособността си. Глобалният пазар на козметични продукти се очаква да достигне 863 млрд. долара до 2023 г., спрямо 532 млрд. долара през 2017 г.
Kакво бе показано на CES 2019?
Procter & Gamble обявява нова функция в своя онлайн инструмент Olay Skin Advisor, който информира потребителите на колко години изглежда тяхната кожа. Тя се нарича Olay Future You Simulation и използва алгоритъм, за да покаже на потребителите как ще изглежда кожата и лицето му в бъдеще при различни сценарии, например ако носят, или не редовно слънцезащитни продукти.
Компанията цели да предоставя на потребителите си „дълбоко персонализирани преживявания и продукти“.
Opté, излязла от стартъп инкубатора на P&G, дебютира на CES 2019 с устройство, сканиращо кожата на потребителя и директно поставящо минерални пигменти върху тъмни петна по кожата. То има вграден скенер, камера и микро принтер. Джаджата е все още в тестови период и не е известно кога ще се появи на пазара.
L'Oréal също залага на персонализирани решения, като представи специален сензор за следене на pH на кожата в реално време. Предполага се, че киселинността на кожата пряко обвързана с възпаленията. Устройството би помогнало на хората с екземи, сухота и акне да следят и контролират по-добре своето състояние. Производителят твърди, че то може да даде точно отчитане на pH в рамките на 15 минути, улавяйки потоотделянето в микроканалите.
Устройството My Skin Track pH ще стане достъпно за дерматологичните кабинети по-късно през тази година. Очаква се продуктът да може да се продава и директно на крайния потребител.
Neutrogena пък има нов продукт, наречен MaskiD – приложение, което хората могат да използват, за да анализират лицата си. След необходимото оразмеряване апликацията създава персонализирана маска с уникална форма и цветови модели. Технологичната концепция е базирана на скенера, който компанията представи миналата година, и който е свързан към смартофна.
Японският козметичен бранд SK-II на Procter & Gamble показа пък модел на бъдещия си „умен“ магазин, който отвори през май 2018 г. в Токио, а по-късно в Шанхай и Сингапур. Магазинът разполага с технологии като разпознаване на лица, компютърна диагностика и изкуствен интелект. Там на място клиентите могат да изследват кожата си и да проследят резултатите на интерактивна стена.
Миналата година Henkel, собственик на вериагата Schwarzkopf Professional, предизвика немалък шум на CES 2018 със своя футуристичен салон. В него потребителите да визуализират цветовете на косата си и да получат персонализирана оценка на нейното състояние чрез приспособление с инфрачервени и светлинни сензори.
Има ли полза?
Очевидно компаниите се надпреварват да предлагат технологични иновации, но въпросът е доколко всъщност те са полезн и дали не са по-скоро трикове. „Хората искат продукти, които ще работят за тях“, каза Сухарита Кодали, анализатор в изследователската фирма Forrester. „Не мисля, че те се интересуват дали е персонализирано или не“, добавя още тя.
Потребителите искат преди всичко продукти, които не дразнят кожата им, и които ги карат да изглеждат и да се чувстват по-добре. Кодали изтъква в тази връзка, че персонализацията е един от възможните начини за постигане на тази цел, а технологичните нововъведения на компанията са все още в сферата на експериментите, без да са станали масови.