БДЖ се разплати с още един кредитор
Железниците върнаха 827.4 хил. лв. на хърватската компания KONČAR-ELLOK
~ 1 мин.
„Холдинг БДЖ” ЕАД се разплати с още един кредитор – хърватският производител на електрически превозни средства KONČAR-ELLOK. От българското държавно дружество съобщиха, че са изплатени 827.4 хил. лв., което е пълният размер на задълженията към кредитора.
В съобщението се посочва също, че дългът към хърватската компания е натрупан в периода 1998-2008 г. във връзка с изпълнение по договор за ремонт на локомотиви и доставка на резервни части.
Погасяването на заемите към кредиторите, към които БДЖ има просрочия от години, стана възможно благодарение на държавната помощ, която получи одобрение от Европейската комисия в средата на миналата година. Тогава Брюксел каза, че правителството може да даде на БДЖ, под формата на заемни средства, 224 млн. лв. за намаляване на равнището на своя дълг.
Досега железниците са се разплатили с няколко кредитора благодарение на парите от държавния бюджет. Българските железници изплатиха задълженията си към Еврофима” - швейцарското дружество, специализирано във финансиране на железопътен подвижен състав. През 2008 г. БДЖ взима от компанията заем, с който да купи рециклиран подвижен състав.
Изцяло бяха погасени и задълженията към германската банка KfW IPEX Bank.
Според транспортния министър Ивайло Московски до края на 2018 г. темата със задълженията на БДЖ ще бъде затворена. Общите дългове на БДЖ към края на 2017 г. се оценяваха на около 400 млн. лв.
В съобщението се посочва също, че дългът към хърватската компания е натрупан в периода 1998-2008 г. във връзка с изпълнение по договор за ремонт на локомотиви и доставка на резервни части.
Погасяването на заемите към кредиторите, към които БДЖ има просрочия от години, стана възможно благодарение на държавната помощ, която получи одобрение от Европейската комисия в средата на миналата година. Тогава Брюксел каза, че правителството може да даде на БДЖ, под формата на заемни средства, 224 млн. лв. за намаляване на равнището на своя дълг.
Досега железниците са се разплатили с няколко кредитора благодарение на парите от държавния бюджет. Българските железници изплатиха задълженията си към Еврофима” - швейцарското дружество, специализирано във финансиране на железопътен подвижен състав. През 2008 г. БДЖ взима от компанията заем, с който да купи рециклиран подвижен състав.
Изцяло бяха погасени и задълженията към германската банка KfW IPEX Bank.
Според транспортния министър Ивайло Московски до края на 2018 г. темата със задълженията на БДЖ ще бъде затворена. Общите дългове на БДЖ към края на 2017 г. се оценяваха на около 400 млн. лв.