Бристол може да стане първият британски град, забранил дизеловите коли
Общинският съвет ще гласува предложението на 5 ноември
~ 2 мин.
Бристол може да стане първият град в Обединеното кралство, който въвежда забрана на дизеловите превозни средства с цел повишаване качеството на въздуха, пише "Гардиън".
На автомобилите ще бъде забранено да влизат в централната част на града между 7 ч. и 15 ч. всеки ден по предложения на градския съвет на Бристол.
По-широка зона за таксуване на търговски превозни средства като автобуси, таксита, микробуси и камиони, които не отговарят на определени стандарти за емисии, е част от мерките, които биха могли да бъдат приложени до март 2021 г.
Има и план за стартиране на схема за унищожаване на автомобили, която да помогне на собствениците на дизелови автомобили да купят алтернативно превозно средство.
Общинският съвет на Бристол заяви, че през 2017 г. е бил една от 24-те общини, на които е било разпоредено от правителството да представят план за това как ще спазва законовите ограничения за NO2 до март 2021 г.
Правителството призова местните съвети да изчерпат първо другите варианти, преди да въведат зони с таксуване.
На автомобилите ще бъде забранено да влизат в централната част на града между 7 ч. и 15 ч. всеки ден по предложения на градския съвет на Бристол.
По-широка зона за таксуване на търговски превозни средства като автобуси, таксита, микробуси и камиони, които не отговарят на определени стандарти за емисии, е част от мерките, които биха могли да бъдат приложени до март 2021 г.
Има и план за стартиране на схема за унищожаване на автомобили, която да помогне на собствениците на дизелови автомобили да купят алтернативно превозно средство.
Общинският съвет на Бристол заяви, че през 2017 г. е бил една от 24-те общини, на които е било разпоредено от правителството да представят план за това как ще спазва законовите ограничения за NO2 до март 2021 г.
Правителството призова местните съвети да изчерпат първо другите варианти, преди да въведат зони с таксуване.
Кметът на Бристол Марвин Рийс каза: „Тези амбициозни планове демонстрират нашия ангажимент за справяне със замърсяването на въздуха, така че да постигнем законовите ограничения в най-кратки срокове, без да засягаме непропорционално гражданите на по-ниските доходи, което би се случило с общ подход при таксуване на превозни средства.
„Защитата на най-уязвимите хора от замърсяване е в основата на тези планове и ние гарантираме, че всички въздействия са внимателно разгледани. Ако бъдат одобрени, мерките за смекчаване ще подкрепят най-засегнатите, особено тези, които живеят в най-нуждаещите се общности“.
Очаква се съветът да одобри предложението за зона за чист въздух на заседание на 5 ноември.
Ако планът бъде приет, съветът ще работи по разработването на схемата със съвместното звено за качество на въздуха, създадено от Министерството на околната среда, храните и селските райони и Министерството на транспорта.
Данните, публикувани от Дружеството на автомобилните производители и търговци, показват, че през първите девет месеца на годината дизелите са държали само 25,8% от пазара на нови автомобили, в сравнение с 31,7% през същия период на 2018 г.
Това се дължи на увеличението на дела на бензиновите коли и алтернативите - хибридни и електрически коли.
„Защитата на най-уязвимите хора от замърсяване е в основата на тези планове и ние гарантираме, че всички въздействия са внимателно разгледани. Ако бъдат одобрени, мерките за смекчаване ще подкрепят най-засегнатите, особено тези, които живеят в най-нуждаещите се общности“.
Очаква се съветът да одобри предложението за зона за чист въздух на заседание на 5 ноември.
Ако планът бъде приет, съветът ще работи по разработването на схемата със съвместното звено за качество на въздуха, създадено от Министерството на околната среда, храните и селските райони и Министерството на транспорта.
Данните, публикувани от Дружеството на автомобилните производители и търговци, показват, че през първите девет месеца на годината дизелите са държали само 25,8% от пазара на нови автомобили, в сравнение с 31,7% през същия период на 2018 г.
Това се дължи на увеличението на дела на бензиновите коли и алтернативите - хибридни и електрически коли.