Бъдещата стратегия на Huawei започва да се оформя
Приходите в началото на 2021 г. вървят надолу и компанията търси нови хоризонти в посока софтуер
Китайският технологичен гигант Huawei, чиито бизнес попадна под тежките удари на американските санкции, отчете 16.5% спад на приходите през първото тримесечие на 2021 г. Финансовите резултати отразяват очакванията на компанията, която сега търси нови хоризонти за развитие и все повече залага на софтуера. От Huawei твърдят, че въпреки спадовете бизнесът им остава устойчив.
Общите приходи на компанията за периода януари – март се свиват до 152.2 млрд. юана (23.5 млрд. долара). Мрежовият бизнес продължава да поддържа стабилен растеж, докато приходите от потребителския намаляват, като за това Huawei изтъква продажбата на бранда за смарт устройства Honor през ноември 2020 г. Раздялата с бюджетната марка дойде на фона на задълбочаващите се проблеми с достъпа до ключови компоненти, предизвикани от санкциите на Вашингтон.
Маржът на нетната печалба на Huawei е нараснал с 3.8 процентни пункта на годишна база от 11.1% – резултат от непрекъснатите усилия на компанията за подобряване качеството на работата и ефективността на управлението, както и от доходите от патентно възнаграждение в размер на 600 милиона щатски долара.
2021 г. ще бъде още една предизвикателна година за нас, но също така е годината, в която бъдещата ни стратегия за развитие ще започне да се оформя“, каза Ерик Сю, ротационен председател на Huawei.
„Благодарим на нашите клиенти и партньори за постоянното им доверие. Без значение какви предизвикателства предстоят, ние ще продължим да поддържаме устойчивостта на бизнеса ни. Не просто за да оцелеем, но и за да го правим устойчиво. Както винаги, ще останем фокусирани върху нуждите на нашите клиенти и ще продължаваме да предоставяме практическа стойност за бизнеса.“
Huawei насочва усилията си към отприщване стойността на 5G. Компанията помага на доставчици по целия свят да развиват своите 5G мрежи, отговаряйки на нуждите на потребителите и индустриите, като същевременно повишава собствената си ефективност на доставчик. Huawei продължава да подобрява възможностите си в областта на софтуерното инженерство и да увеличава инвестициите си в софтуерния сектор за постепенното нарастване на дела на софтуерните решения и услуги в общия микс от приходи.
„Както винаги, ние продължаваме да се ангажираме с технологични иновации и да инвестираме много в научноизследователска и развойна дейност, тъй като работим за справяне с предизвикателствата за непрекъснатост на доставките, причинени от ограниченията на пазара“, подчерта Сю.
Ще продължим да правим научни пробиви и да разширяваме границите на технологиите.“