България се превръща в технологичен хъб на игралната индустрия
Секторът в България расте, а оттам – и приходите в хазната
България се превръща в технологичен хъб за водещи световни компании от игралната индустрия, които откриват и разширяват свои представителства в страната. Този тренд се засилва през последните години и броят на фирмите с изнесени офиси в страната вече надхвърля 30. Интересът е основно към София и Пловдив, което превръща двата града в технологични центрове за развой и техническа поддръжка на много компании в бранша. Това става ясно от новия доклад на Асоциацията на игралната индустрия в България, който бе представен по време на Източноевропейската конференция на игралната индустрия (EEGS).
Индустрията осигурява работни места на висококвалифицирани кадри – математици, инженери, дизайнери, защото игралният продукт е много комплексен. Аз съм изключително щастлив, че усърдната им работа утвърди България като технологичен хъб за международни компании, които отварят офиси тук и създават работни места“, коментира по време на представянето председателят на асоциацията Ангел Ирибозов.
Той описа страната като „стратегически център, който предоставя възможности за контакти и бизнес партньорства“.
По негови думи игралната индустрия една от най-динамично развиващите се, а делът на онлайн сектора продължава да расте.
Значението ѝ за икономиката на България се измерва до голяма степен и в…
…приходите в хазната
За миналата година те растат с 36% до 327 млн. лв., което е
стабилно нарастващо ядро на данъчни приходи в хазната – приходи, които имат 100% събираемост“, посочи Ирибозов.
Към края на деветмесечието на тази година са внесени в хазната около 286 млн. лв.
От името на държавата Националната агенция за приходите, която от няколко години е основният регулатор на игралната индустрия, посочи, че е изградила
взаимно доверие и добри партньорски взаимоотношения с бизнеса“, по думите на Александър Попов, директор на дирекция „Надзор върху хазарта“ в приходната агенция.
Пазарът в България
За изминалата година регистрираните онлайн организатори и игри растат. Броят на игралните зали също леко расте, както и се увеличава инсталираното оборудване. Тенденциите показват, че все повече потребители проявяват интерес към посещаването на игрални комплекси, които включват казина, игрални зали, ресторанти и клубове на едно място.
Тенденциите са за ръст на онлайн гейминга и особено на спортните залози.
Конференцията в София пък събира на едно място компании от три континента и се превръща във водеща на територията на цяла Европа.
AI в сектора
Изкуственият интелект навлиза и в този сектор и способства основно за сигнализиране на потребители със зависимости.
AI може да подобри потребителското изживяване и да наблегне на защитата на играча – да даде индикации за проблемно хазартно поведение на ранен етап, преди да излезе извън контрол“, коментира д-р Йорг Хофман от адвокатска кантора Melchers.
Мнението му бе потвърдено и от Алексис Висен, съосновател и изпълнителен директор на Unibo.
„AI е огромна тема сега и спомага за отговорното залагане, признаци на твърде много игра и невъзможност за контрол“, обясни той и допълни, че на този етап изкуственият интелект спомага и за софтуерни подобрения.
Рекламите
Юристът Джема Буур от Harris Hagan обясни, че регулаторните мерки към хазартната реклама се променят, включително и в България. Тя посочи, че навсякъде по страната ни се виждат реклами за хазарт:
Колкото по-видим е хазартът за общността, толкова по-голяма опозиция среща. Но наистина ли забраната на рекламата му е най-добрият вариант за обществото? Според мен – не“, заяви тя.
И обясни, че като цяло забраните обикновено водят до активизиране на черния и нелегален пазар.
Юристът е на мнение, че е необходимо да се повишат стандартите при хазартната реклама, да се взимат специални мерки с цел предпазване на непълнолетните, както и известни личности да се стараят да рекламират хазарта отговорно. По думите ѝ тези стъпки биха могли да намалят хазартната зависимост.