България ухажва Adidas да изгради тук свой IT център
Идния месец се очаква делегация на спортния гигант у нас
Българската държава ухажва германския спортен гигант Adidas да изгради свой IT център у нас. Служебният министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов е бил на посещение в централата на компанията, където в разговор с изпълнителния директор Каспър Рорщед му е представил повече подробности за бизнес климата в страната ни.
От икономическото ведомство твърдят, че ръководството на Adidas не е скрило
сериозния си интерес към възможностите за инвестиции у нас“.
В изявление до медиите се посочва, че мениджмънтът има „отлични впечатления от България като извор на таланти в сферата на ИКТ, дигитализацията и иновациите“. Припомняме, че по данни на БАСКОМ през последните 20 години заетите в местния софтуерен бранш са се увеличили десеткратно и към 2021 г. броят на експертите надхвърля 46 200.
Според информацията на МИИ още идния месец се очаква делегация на спортния производител да дойде на посещение в страната ни. Като потенциална локация за изграждане на бъдещ IT център у нас Стоянов логично е посочил държавния „София Тех Парк“.
Все още е твърде рано да се каже дали Adidas изобщо би стъпила в България със свой IT център, като към момента не е ясно и какви точно дейности би развивала компанията в него. За спортния бранд обаче от години се знае, че инвестира значително в изследователска и развойна (R&D) дейност, за да усъвършенства своите спортни дрехи и екипировка. От 2010 г. високотехнологична лаборатория, базирана в Херцогенаурах, Германия, където се намира и глобалната централа на гиганта, е гръбнакът на хай-тек развитието му. Там например се използва авангардна роботика, 3D сканиране, анализ на движението и пр. за подобряване на живота на спортистите.
Данните на Statista свидетелстват за устойчив ръст на разходите на Adidas за научноизследователска и развойна дейност от около 100 милиона евро през 2010 г. до пика от 187 милиона евро през 2017 г. През 2021 г. разходите възлизат на 130 млн. евро, сочи справка.
Затова Adidas не крие интереса си към локации, които могат да дадат добавена стойност в развитието на дигитални продукти и технологии в помощ на иновациите. България също има интерес от високотехнологични инвеститори, които да вдигнат икономиката.