Централната гара в София става пътнически интермодален терминал
Обновлението на най-голямата гара в България е част от ремонта на жп отсечката между София и Волуяк
Централна гара София ще се превърне в модерен пътнически интермодален терминал до 2024 г. Тази увереност бе изразена от служебния министър на транспорта Георги Тодоров, който днес провери напредъка по ремонта на жп гарата. Обновяват се коловозите, изгражда се нови, както и съвременни системи за сигнализация и телекомуникация.
Ремонтът на най-голямата пътническа жп гара в България върти с добри темпове, а в момента се работи по цялостното обновяване на коловозите, констатира Тодоров. Обновлението на гарата е част от проект, който предвижда ремонт на 10-километров жп участък между София и Волуяк на стойност 199 млн. лв. без ДДС.
Заместник-министърът по транспорта Нели Андреева при старта на проекта заяви, че главните приоритети на ремонта са свързани с прехвърляне на трафика от автомобилен към железопътен транспорт – както на пътници, така и на товари.
Скоро се очаква да стартират дейностите и в района на жп гара Волуяк. Предвижда се и строителството на две нови станции във Волуяк и Обеля. Жп спирка Обеля ще прави връзка със софийското метро, което ще улесни значително всички пътуващи от Западна България към столицата.
В рамките на своето посещение министър Тодоров се запозна и с работата и на диспечерския център за управление на влаковото движение.
Тук се осъществява координацията между превозвачите и диспечерските центрове в страната. Чрез него се ръководи движението на всички влакове, в т.ч. пътнически, товарни и международни“, обясни зам.-генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Бисер Минчев.
Любопитен факт от историята на Централна жп гара София е, че първият локомотив, който пристига на гарата в далечната 1887 г., е пътувал именно по направлението София – Волуяк. Към този момент жп гарата е осветявана с газови лампи, а движението е следено с морзови апарати.