Човешка грешка е причината за инцидента на „Струма“
Делото вероятно ще бъде прекратено, защото няма виновно поведение, прогнозира следовател
По категоричен начин беше установено от доказателствата и експертизата, че трагедията на АМ “Струма” е причинена от поведението на шофьора. Това заяви пред bTV следователят Младен Петров за инцидента, който отне живота на 45 души от Северна Македония.
Само неговото поведение е причина да възникне тази ситуация и да се развие до произшествието, което завършва с този резултат“, допълни Петров.
По думите му всички огласени предположения за наличието на запалими течности в автобуса са проверени и е установено по категоричен начин, че такива не е имало.
„В конкретната ситуация насочването на автобуса встрани от активната лента и удрянето му в мантинелата е довело до проникването и разрушаването на елементи от конструкцията, притискане на резервоара, компресиране на съдържанието му. Това е съпроводено от обилно обсипване с искри породени от триенето, при което се е достигнала необходимата температура и налягане, за да се възпламени горивото“, каза Петров.
Относно твърденията, че маркировката на магистрала „Струма“ е довела до инцидента, Петров заяви, че видимостта не е била нарушена.
„Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима. Средната, осевата линия, която дели лентите е доста ярка и със сигурност е видима“, каза следователят.
Оттук нататък предстои преглед на становището на разследващия екип.
Предстои да се ангажират за участие пострадалите, близките на загиналите и оцелелите пътници. Нашето мнение, че липсва виновно поведение, което да е причинна връзка за този резултат, води до това вероятно производството да бъде прекратено“, заключи Петров.
Припомняме, че в деня след трагедията на "Струма", Есоnоmіс.bg публикува информация, от която стана ясно, чe yчacтъĸът нямa издaдeн Aĸт 16. По-късно тя беше потвърдена от МРРБ и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Проверка на регионалното министерство пък установи, че АПИ е позволила скорост от 120 км/ч, вместо допустимите до 90 км./ч. в участъка на инцидента, но не откри други съществени нарушения. Това влезе в тотален противовес с твърденията на експертите и на прокуратурата, според които лошата организация на тази отсечка е основен фактор за трагедията.