Да стъпиш в бъдещето с новите камиони на Scania
Инвестицията на шведската компания е в размер на 2,1 млрд. евро
Напълно нова футуристична визия, иновативни технологии, по-нисък разход на гориво и индивидуален подход към всеки бизнес предлага шведският производител на тежкотоварни автомобили Scania с новото си поколение камиони.
Новите возила са резултат от десетгодишни разработки и инвестиции в размер на над 2,1 млрд. евро. Това е най-голямата инвестиция в 125-годишната история на компанията.
С новия модел Scania предоставя един по-различен и индивидуален подход към всеки бизнес. Целта е клиентите да постигнат устойчив ръст на печалбата си, независимо от вида на бизнеса и условията, в които работят. За да намали разходите си за гориво например, всеки сам може да поръча най-подходящия за неговия бизнес камион, съобразен с неговите нужди и вида товар, който превозва.
Едно от предимствата на новата серия е възможността за управление от разстояние и подобрена комуникация между водача и превозвача. Така например, данни като съобщения, адреси и посоки на маршрута сега могат да се прехвърлят директно в информационната системата на превозното средство от екипа по управление на трафика в офиса на превозвача.
Клиентите на Scania получават индивидуална поддръжка на своите превозни средства, базирана на действителната им употреба, а с въвеждането на новото си поколение комуникатор компанията гарантира бъдещето на ИТ интелекта на камионите.
Всяка от кабините има постоянна връзка със сервиза, който в реално време следи състоянието на возилото и изпраща обратна информация за предстоящи ремонти и поддръжка. През 2016 г. Scania има повече от 200 хил. свързани превозни средства.
Идеята на компанията е всички камиони да са свързани помежду си, като по-скоро данните за тяхната действителна употреба, отколкото традиционния километраж са тези, които определят как автомобилите трябва да се обслужват. Това може да означава, че смяната на маслото може да се направи до 150 хил. километра.
Сред подобренията, които Scania въвежда с новия си модел, е 5% намаление на консумацията на дизелово гориво, благодарение на подобрените задвижващи системи и по-добра аеродинамика.
Компанията пуска и нова версия на своя 13-литров двигател с 500 к.с. Освен това е добавена нова функция в предавателната кутия, която позволява Scania Opticruise да превключва по-бързо и да доставя почти постоянен въртящ момент.
Всички двигатели Euro 6 в новата серия камиони са напълно реконструирани с нова система за управление на двигателя, преработена горивна камера, нови инжектори и повишена нова охладителна способност. Именно на това се дължат 3% от общите 5% икономия на разхода на гориво.
Спирачката на междинния вал намалява времето за превключване на предавките при Scania Opticruise с 45%, а адаптивната система за круизен контрол може да се използва за улеснение на шофирането при бавно движещи се колони от превозни средства.
Първа ще излезе R серията, както и напълно новата S серия. Със S серията Scania въвежда нов топ модел сред своите спални кабини с плосък под за най-взискателните си клиенти.
Кабините са проектирани до най-малкия детайл, за да отговорят на изискванията на клиентите и законодателите, предоставяйки напълно нови възможности на гамата от продукти и услуги на Scania.
Основният дизайн на кабините е разработен в тясно сътрудничество между Scania и Porsche Engineering. Те нямат общи черти със съществуващите такива, но всички досегашни добри характеристики на Scania са привнесени и развити допълнително.
Външният им вид ги прави лесно разпознаваеми с разликата, че сега те са още по-изчистени и излъчващи футуристичност, авторитет и убедително присъствие на пътя.
При проектирането на кабините на първо място е поставен комфортът на водача - по-добрата видимост и удобство по време на шофиране. Освен това те са по-здрави, по-безопасни и по-аеродинамични.
Вградената автоматика предлага важни функции, като например сензори за дъжд, а ергономичният дизайн - удобство, така че водачът да има лесен достъп до всичко – от охладените напитки до мобилните телефони.
Новото поколение кабини на Scania могат да бъдат оборудвани със странични въздушни възглавници тип „завеса”, които са интегрирани в тавана - техника, която никога досега не е била използвана в камиони.