ЕК похарчи €387 000 за парти в метавселената
Онлайн „гала събитието“ е привлякло само няколко объркани балоноподобни аватари
Събитие „metaverse gala“, организирано за Европейската комисия през ноември, е привлякло само шепа объркани балоноподобни аватари, съобщава EUObserver. Галата е била част от метавселенски проект на стойност 387 000 евро, финансиран от отдела за чуждестранна помощ на Европейската комисия. Проектът има за цел да привлече младите хора към ЕС чрез така наречената кампания Global Gateway.
Доколко това е изпълнено, остава спорно, тъй като малцина са се появили на онлайн партито, организирано от базираната в Берлин технологична фирма Journee. Тя е била наета като подизпълнител и е обещала да свърже хората „по революционен начин“.
Според EUoserver, освен репортера на медията и журналиста Винс Чадуик, който първи е разпространил историята, само още няколко човека са се появили на събитието.
Европейската комисия обаче твърди, че най-малко 300 души са се присъединили виртуално към събитието, което според Комисията е започнало в 20.00 ч. на 29 ноември, като е било открито от румънския DJ Primărie.
Репортерът на EUobserver се е включил малко преди 21:00 ч. на 29 ноември и е видял едва около дузина аватари по това време.
На всеки онлайн участник е бил даден аватар, който приличал на „шантаво, балоноподобно човече, каквито използват дилърите на употребявани американски автомобили, за да привличат клиенти“.
Аватарите се движели през дигитален пейзаж сред вълнообразни растения, гигантско водно конче, пулсиращи бели светлини, реещи се в пространството, и скулптури и арт инсталации, разказва още EUobserver.
Може и да изглежда като гигантска торба за боклук. Ами, всъщност това си е гигантска торба за боклук“, казвал глас зад кадър, когато човек се приближи до първата арт инсталация.
Пейзажът бил разделен на секции – от голяма зала, през зони, където можело да се гледат кратки документални филми, до 24-часово плажно парти. Плажното парти било съставено от компютърно генерирани аватари, които се гърчели на фона на неспираща рейв музика.
Върнете се на 29 ноември за концерт“, гласял един дигитален билборд, в очевидна препратка към кратък DJ сет, който по всяка вероятност е приключил по-рано.
Други събития, обявени за „предстоящи“, включвали разговор за екологично кафе, насрочен за 19 октомври 2022 г.чат на живо позволявал на хората зад аватарите да оставят коментари, които всички да виждат, но повечето потребители изглежда били доста объркани.
„Здравей, къде е партито? Тук? Или на друго място?“, написала Моника.
„Не съм сигурен“, отговорил Дерик. „Бяхме поканени за голямо откриване“, добавил той по-късно.
Чатът само с един аватар изглеждал невъзможен, с което се ограничаванайй-основната форма на комуникация, пише европейската медия.
В свой туит фирмата организатор написа, че гала събитието ще отпразнува „всички усилия, които полагаме в създаването на това завладяващо изживяване #metaverse“.
Въпреки това, не става ясно дали представител на Journee е присъствал, тъй като обърканите въпроси, публикувани в чата, са останали без отговор.
Първоначално Европейската комисия не е разкрила данни за въздействието и ангажираността на събитието, струващо 387 000 евро. Затова EUobserver е подал искане за свободен достъп до информация. Отговорите са разкрили, че Европейската комисия е предоставила над 5 милиона евро на Media Consulta GmbH за по-мащабна кампания, наречена Global Gateway, която е стартирана на 10 октомври и е продължила до 16 декември.
Според отговора, след това Media Consulta GmbH е превъзложила на Journee създаването на метавселена за 367 000 евро, а не за 387 000 евро, както беше обявено първоначално от Европейската комисия.
Що се отнася до въздействието, публикуваният документ на Комисията посочва, че линкът към метавселената на 16 ноември е бил кликнат 577 000 пъти.
Изявление от службата на говорителя на Европейската комисия обаче посочва, че „общият брой посещения на интерактивната платформа „metaverse“ между 10 октомври и 30 ноември възлиза на 128 000.“
Междувременно Media Consulta GmbH харчи останалите средства за TikTok, Instagram и YouTube.
Комисията казва, че по-широката кампания е достигнала аудитория от 86 милиона души към 16 ноември, с което цената на достигнат потребител възлиза на 0.06 евро.