Equinix влага $19 млн. във втория си дейта център в София
SO2 ще предлага над 1000 шкафа за оборудване
Американската Equinix, която е един от водещите оператори на дейта центрове в света, обяви, че ще открие втория си обект в България. Той отново ще е в София и ще се нарича SO2, а в него ще бъдат вложени 19 млн. щатски долара, уточниха от компанията.
На първо време дейта центърът ще предложи около 350 шкафа за оборудване с възможност впоследствие да се добавят 1100. Идеята на новата инфраструктура е да подпомага българския бизнес в процеса на дигитална трансформация, осигурявайки по-добра взаимосвързаност и лесна миграция към облачните технологии.
Центърът за данни SO2 също така ще предостави и среда за български и международни фирми, които искат да разширят бизнеса си към Източна Европа и Средния Изток. В допълнение, SO2 ще има и директна връзка с българския Internet exchange BIX (Bulgarian Internet Exchange).
SO2 ще използва 100% зелена енергия – практика, наложена от първия център на Equinix в София – SO1, от 2016 г. насам. През 2015 г. компанията обяви, че се ангажира да използва 100% чиста и възобновяема енергия във всичките си подразделения в глобален мащаб. За да удържи обещанието си, Equinix прилага технологии за използване на слънчева и вятърна енергия и на горивни клетки.
България е интересна за гиганта заради стратегическото си местоположение на Балканите, бидейки част от Европейския съюз, но и връзка към Турция и Кавказкия регион. Тук Equinix вече обслужва над 100 компании чрез първия си дейта център SO1. Сред клиентите са доставчици на облачни и мрежови услуги, големи корпорации и медийни компании. Всички те използват глобалната платформа на Equinix за взаимосвързаност с 200 центъра за данни по целия свят, за да се свързват с бизнес партньори и клиенти в рамките на дигиталната верига на доставки.
Вторият дейта център в София отваря отваря възможност пред компаниите да разширяват мрежовата си инфраструктура с нови дигитални възможности (т. нар. Digital Edge) и да повишават производителността на системите си, като така правят дигиталните услуги по-достъпни и близки до потребителите. Според Глобалния индекс за взаимосвързаност (Global Interconnection Index), пазарно проучване, публикувано от Equinix, взаимосвързаността между корпорациите и доставчиците на облачни и ИТ услуги се очаква да расте с 98% на годишна база до 2021 г. Това се дължи на фирмите, които развиват нови дигитални услуги и мигрират съществуващи процеси и системи към външни облачни платформи.