Facebook: Борим се с фалшивите новини, но няма да ги трием
Премахването им би противоречало на принципите за свободно изразяване в социалната мрежа
~ 2 мин.
Facebook официално обяви битка с фалшивите новини, но сега всъщност става ясно, че няма да ги премахва от платформата си. Причината е, че това може да наруши стандартите на общността в социалната мрежа, пише BBC.
В момента Facebook води кампания в Обединеното кралство, в рамките на която защитава тезата „фалшивите новини не са наши приятели“. Издателите обаче често имат „много различни гледни точки“ за тях и това прави премахването им дискусионно, тъй като може да се окаже „в противоречие с принципите на свободното слово“.
Компанията все пак настоява, че се бори срещу дезинформацаията. Компромисното решение, което е намерила в тази връзка, предполага „понижаването“ на този тип новини.
Facebook бе уличена в разпространение на фалшиви съобщения, след като се появиха доказателства за намеса на руски тролове в предизборната кампания в САЩ през 2016 г. Те са използвали именно най-голямата социална мрежа, за да повлияят на гласоподавателите.
На събитие в сряда в Ню Йорк компанията се опита да убеди присъстващите журналисти, че се справя с проблема. По време на дискусията репортерът на CNN Оливър Дарси постави под съмнение претенциите за успех на платформата по този въпрос, давайки за пример страницата InfoWars, която продължава да стои активна в социалната мрежа.
InfoWars организира онлайн дискусии на живо и може да се похвали с над 900 000 последователи във Facebook. Човекът, който я поддържа – Алекс Джоунс, пък има над 2.4 млн. абонати в YouTube. Страница обаче се слави като източник на фалшива информация.
В отговор Джон Хегеман от Facebook коментира: „Създадохме Facebook, за да бъде място, на което различните хора да имат глас“.
В опит да защити тази своя основополагаща политика, но и да демонстрира борба с фалшивите новини, компанията е решила да понижава съдържанието, което е било маркирано като невярно. „Ще позволим на хората да го публикуват като форма на изразяване, но няма да го показваме в началото на новинарския поток (News Feed)“, обяснява говорителка на Facebook.
Facebook изпробва показването на червена предупредителна иконка до статиите, която да помага за идентифицирането на фалшивите новини от следящите за такива.
В момента Facebook води кампания в Обединеното кралство, в рамките на която защитава тезата „фалшивите новини не са наши приятели“. Издателите обаче често имат „много различни гледни точки“ за тях и това прави премахването им дискусионно, тъй като може да се окаже „в противоречие с принципите на свободното слово“.
Компанията все пак настоява, че се бори срещу дезинформацаията. Компромисното решение, което е намерила в тази връзка, предполага „понижаването“ на този тип новини.
Facebook бе уличена в разпространение на фалшиви съобщения, след като се появиха доказателства за намеса на руски тролове в предизборната кампания в САЩ през 2016 г. Те са използвали именно най-голямата социална мрежа, за да повлияят на гласоподавателите.
На събитие в сряда в Ню Йорк компанията се опита да убеди присъстващите журналисти, че се справя с проблема. По време на дискусията репортерът на CNN Оливър Дарси постави под съмнение претенциите за успех на платформата по този въпрос, давайки за пример страницата InfoWars, която продължава да стои активна в социалната мрежа.
InfoWars организира онлайн дискусии на живо и може да се похвали с над 900 000 последователи във Facebook. Човекът, който я поддържа – Алекс Джоунс, пък има над 2.4 млн. абонати в YouTube. Страница обаче се слави като източник на фалшива информация.
В отговор Джон Хегеман от Facebook коментира: „Създадохме Facebook, за да бъде място, на което различните хора да имат глас“.
В опит да защити тази своя основополагаща политика, но и да демонстрира борба с фалшивите новини, компанията е решила да понижава съдържанието, което е било маркирано като невярно. „Ще позволим на хората да го публикуват като форма на изразяване, но няма да го показваме в началото на новинарския поток (News Feed)“, обяснява говорителка на Facebook.
Facebook изпробва показването на червена предупредителна иконка до статиите, която да помага за идентифицирането на фалшивите новини от следящите за такива.