Facebook пусна нови функции за контрол на съдържанието
Социалната мрежа добавя възможност потребителите да контролират аудиторията на коментарите на публичните публикации
Потребителите на Facebook вече ще могат да управляват коментарите под публични публикации, след като социалната мрежа добави нова опция. От ново падащо меню вече може да се избере коя част от аудиторията може да коментира дадена публична публикация. Целта е да се ограничат потенциално нежелани интеракции. Публичните личности, създателите на съдържание или брандовете също могат да ограничават аудиторията, коментираща публичните им публикации, за да се чувстват в безопасност и да участват в по-съдържателни разговори с общността си.
Новият пакет от функции на социалната мрежа включва още инструменти като Snooze (функция, при която временно потребителите могат да скрият публикации от даден човек, страница или група) и опция за изключване на политическите реклами. Компанията цели също да продължи да помага на потребителите да разбират защо виждат дадено съдържание в своя фийд.
Лентата за филтриране (the feed filter bar) предлага по-лесен достъп до най-новите новини и най-скорошните публикации. Скоро потребителите на приложението за Android ще имат достъп до лентата за филтриране на новините, като същата функционалност ще бъде тествана и в приложението за iOS през следващите седмици.
През октомври Facebook стартира функцията Favourites (Любими) – нов инструмент, чрез който потребителите могат да контролират и приоритизират публикациите от приятелите си и страниците, които са най-важни за тях. Чрез нея всеки има възможност да избере до 30 приятели и страници, които да включи в своя списък, като така публикациите им ще се показват по-нагоре в нюзфийда и могат да бъдат разгледани и чрез отделен филтър.
А защо понякога потребителите виждат публикации, за които не са абонирани?
Facebook вече предоставя и повече контекст около съдържанието, което предлага, разширявайки секцията си „Защо виждам това?". Това означава, че потребителите ще могат да кликнат върху публикациите от приятели, страници и групи, които следват, както и върху публикациите, които Facebook им предлага, и да получат повече контекст защо се показват във фийда им.
Има няколко фактора, които повлияват на предложените публикации, като например:
- Свързана ангажираност: Определена публикация може да бъде препоръчана, ако други хора, които са се ангажирали с нея, са взаимодействали и със същата група, страница или публикация.
- Свързани теми: Ако наскоро потребител е взаимодействал с определена тема във Facebook, е възможно да бъде предложена друга публикация по тази тема. Ако например наскоро сте харесали или коментирали публикация от страница за баскетбол, е възможно Facebook да ви предложи други страници за баскетбол.
- Местоположение: Възможно е потребителите да виждат предложена публикация на база на това къде се намират и с какво взаимодействат във Facebook хора, които са близо до тях.