Германското правителство отхвърли новите обвинения срещу VW
Според министерството на транспорта няма сведения за проблеми с емисиите на бензиновите двигатели
~ 1 мин.
Няма сведения, които да потвърждават съмненията, че Volkswagen е манипулирала резултатите за емисиите, отделяни от бензиновите двигатели на компанията. Това бе съобщено официално от Министерството на транспорта на Германия, във връзка с материал на вестник Bild am Sonntag, който по-рано днес публикува информация, че са установени проблеми и при бензиновите агрегати.
Министерството каза в изявление пред Reuters, че докладът на вестника се отнася до твърдения, които Федералният орган по автотранспорт (KBA) вече е проверил. Досега не е имало никакви данни за измами във връзка с бензиновите автомобили на VW, се казва в изявлението.
По-рано говорител на Volkswagen – компанията майка на Audi и Porsche, каза, че VW няма да коментира тези съмнения, добавяйки, че компанията през последните месеци води интензивни разговори с KBA. „Няма нови обстоятелства“, каза той.
Bild написа днес, че скоростните кутии и софтуерът могат да бъдат манипулирани, така че бензиновите превозните средства да показват по-ниски нива на емисии на въглероден диоксид (CO2) и разход на гориво, цитирайки вътрешни документи и свидетелски показания.
Скандалът с фалшифицирането на резултатите за емисиите от дизеловите двигатели досега струва на автомобилния производител 27 млрд. евро под формата на глоби и санкции.
В по-голямата част от Европа превозните средства се облагат според нивата въглеродните емисии, които всеки автомобил изпуска. През 2015 г. VW призна, че около 36 000 автомобила, задвижвани с бензин, също се тестват за разминавания между фабричните резултати и реалните стойности.
Министерството каза в изявление пред Reuters, че докладът на вестника се отнася до твърдения, които Федералният орган по автотранспорт (KBA) вече е проверил. Досега не е имало никакви данни за измами във връзка с бензиновите автомобили на VW, се казва в изявлението.
По-рано говорител на Volkswagen – компанията майка на Audi и Porsche, каза, че VW няма да коментира тези съмнения, добавяйки, че компанията през последните месеци води интензивни разговори с KBA. „Няма нови обстоятелства“, каза той.
Bild написа днес, че скоростните кутии и софтуерът могат да бъдат манипулирани, така че бензиновите превозните средства да показват по-ниски нива на емисии на въглероден диоксид (CO2) и разход на гориво, цитирайки вътрешни документи и свидетелски показания.
Скандалът с фалшифицирането на резултатите за емисиите от дизеловите двигатели досега струва на автомобилния производител 27 млрд. евро под формата на глоби и санкции.
В по-голямата част от Европа превозните средства се облагат според нивата въглеродните емисии, които всеки автомобил изпуска. През 2015 г. VW призна, че около 36 000 автомобила, задвижвани с бензин, също се тестват за разминавания между фабричните резултати и реалните стойности.