Олимпийските игри в Токио останаха без публика и спонсори
Разпространението на COVID вируса отново изправи организаторите на Олимпиадата пред предизвикателства
Организаторите на Олимпийски игри забраняват достъпа на всички зрители заради обявеното извънредно положение в Токио. Голяма част от спонсорите на събитието, които бяха предвидили рекламна дейност, също се оттеглят. Това е поредното изпитание пред организаторите на игрите. Те вече бяха отложени с година заради пандемията. Целта на ограничението е да бъдат предпазени спортистите, които ще вземат участие в Олимпиадата. Очаква се над 11 000 състезатели да пътуват до Япония, за да се състезават, заедно с хиляди служители, съобщават международните информационни агенции.
Мярката е оповестена само две седмици преди откриването на летните Олимпийски игри. Извънредното положение влиза в сила в понеделник и ще продължи до 22 август. Игрите се откриват на 23 юли и се закриват на 8 август.
Повече от дузина компании, включително Canon, Tokio Marine & Nichido Fire Insurance и Ajinomoto, подчертават деликатната ситуация за спонсорите, които са се обвързали с игри, засегнати сега от пандемията на COVID-19 и обществената опозиция.
Около 60 японски компании платиха рекордните над 3 млрд. долара за спонсорски права, както и още 200 млн. долара за удължаване на договорите им, след като игрите бяха отложени миналата година поради пандемията. За разлика от „световните партньори“ с многогодишни сделки, местните спонсори участват само в игрите в Токио. Те са разочаровани от това, което един от източниците описва като "импровизирани" решения на организаторите.
Организаторите бяха забранили международните зрители и планираха ограничение на местните зрители до 50% от капацитета или до 10 000 души. Но Япония вероятно ще забрани достъпа на всички зрители, тъй като обяви извънредно положение за Токио, което ще продължи през цялото време на провеждането на събитието.
„Най-накрая взимаме решения сами, без да чакаме реакция на организаторите“, казва източник на Reuters.
„Това е ситуация, при която никой няма да спечели.“
Според местни информационни агенции, организаторите трябва да вземат финално решение за присъствието на зрителите в четвъртък.
Без рекламни щандове за спонсорите
Производителят на фотоапарати Canon и Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co са се отказали от плановете си за изграждане на щандове за промоция по протежение на "Олимпийската алея". Районът, разположен на брега на Токио, трябваше да разполага с "хладни места, места за почивка и трапезария" и да бъде отворен за зрители и притежатели на билети, според организаторите.
Canon е планирал да създаде място за снимки за посетители. Компанията отказа коментар. Говорител на Tokio Marine & Nichido Fire Insurance заяви, че в момента няма планове за щанд. Въпреки това, марката Omega на Swatch Group, глобален спонсор и вътрешен спонсор Eneos Holdings заяви пред Reuters, че ще продължи с плановете си за щандове.
Производителят на спортни облекла Asics Corp (7936.T) отмени планираното публично откриване на висок четири метра паметник на японската звезда по тенис на маса Касуми Ишикава в района на Шибуя в Токио. Компанията се притесняваше, че паметникът - наречен "Голямата Касуми" - ще привлече тълпа. Той се съхранява в склад на Asics, докато не бъде определено друго място.
Токио 2020 заяви, че плановете за района не са отменени и финализира списък на спонсорите, които ще участват.
Няма време и за празнуване
Спонсорите също са отменили развлекателните дейности за клиенти. Компаниите бяха планирали партита, но през юни са решили да се придържат само към осигуряване на престой в хотел и рекламни подаръци.
Производителят на подправки Ajinomoto реши миналия месец да отмени своята програма за събитието. Говорител на Panasonicотказа да коментира подробности за своята програма за гостоприемство, но заяви, че тя може да бъде променена или отменена в зависимост от пандемичната ситуация. Някои компании също се притесняват от реакциите на гражданите на Токио, които са против провеждането на игрите.
Приспособяване към новите реалности
NBCUniversal, компанията-майка на CNBC, планира да покаже около 7000 часа съдържание от Олимпийските игри в Токио в своите мрежи и платформи за стрийминг. Сега NBC ще трябва да се справи с това да предаде емоциите към зрителите по най-добрия и успешен начин.
През 2014 г. медийният гигант и Международният олимпийски комитет (МОК) се споразумяха за сделка с медийни права за 7.75 млрд. долара за удължаване на партньорството им. Настоящото споразумение е до 2032 г.
И все пак олимпийски игри без фенове ще намалят приходите от билети за МОК. Повече от 6 млн. билета са били продадени за игрите в Рио през 2016 г., което е донесло около 1.2 млрд. долара, според годишния доклад на МОК.
Поради закъсненията бюджетът на игрите вече е скочил до около 15.4 млрд. долара, според Reuters, а приходите от билети от около 815 млн. долара вероятно ще паднат почти до нула.