Голямата мода става все по-голяма: Michael Kors, Jimmy Choo и Versace с нов собственик
Сделката за 8.5 млрд. долара ще създаде американски моден гигант, който обединява няколко марки под една къща
Американската Tapestry Inc., която притежава марките Coach, Kate Spade и Stuart Weitzman, купува Capri Holdings, собственик на модните къщи Michael Kors, Jimmy Choo и Versace. Цената на сделката е 8.5 милиарда долара, съобщиха двете компании в съвместно прессъобщение.
Голямата мода става още по-голяма чрез поредица от придобивания, докато американските играчи търсят повече влияние в Европа, пише Washington Post. Сделката поставя Tapestry в по-добра позиция да направи точно това в борбата с конкуренти като LVMH и Kering.
Комбинацията от Coach, Kate Spade и Stuart Weitzman заедно с Versace, Jimmy Choo и Michael Kors създава нова мощна глобална луксозна къща“, каза главният изпълнителен директор на Tapestry в изявление.
Tapestry ще плати 57 долара за акция на Capri, което е 65% повече от цената на затваряне на компанията в сряда.
„Сделката ще обедини шест допълващи се марки с глобален обхват“, се казва в прессъобщението.
Комбинираните продажби на Tapestry и Capri през миналата фискална година надхвърлиха 12 милиарда долара, с коригирани оперативни приходи от около 2 милиарда долара.
Очаква се сливането на двете компании да генерира спестявания от над 200 милиона долара през трите години след затварянето чрез намаляване на транзакционните разходи и подобряване на ефективността на веригата за доставки.
Бордовете на директорите на Tapestry и Capri са одобрили сделката и очакват да я приключат през календарната 2024 година.
Купуването на Capri е стратегически ход за Tapestry на много нива.
Нийл Сондърс, управляващ директор на GlobalData, каза, че придобиването ще „създаде американски моден гигант, който, макар и да не е толкова престижен или голям като европейските си колеги, ще има значително влияние на пазара на луксозни стоки“.
Луксът е изправен пред нещо като забавяне, особено на северноамериканския пазар, където потребителите, дори в края на пазара с по-високи доходи, започват да ограничават разходите“, каза Сондърс.
„Това оказа натиск върху Tapestry и Capri, като и двете сега гледат към международните пазари, за да стимулират растежа.“
Френският луксозен конгломерат Kering постигна сделка през юли за закупуването на 30% от италианската модна къща Valentino за 1.7 милиарда евро от катарската инвестиционна фирма Mayhoola.
Междувременно LVMH закупи известната компания за бижута Tiffany през 2021 г. след спорове между двете компании относно споразумението.