Google забрани рекламите на краткосрочни кредити
Целта е да запази потребителите от „подвеждащи и опасни финансови услуги“
Google въвежда промени в политиката за публикуване на реклами в AdWords. От 13 юли 2016 г. няма да се разрешава рекламирането на бързи и краткосрочни кредити със срок на погасяване до 60 дни. В САЩ пък няма да се позволява публикуването на реклами за кредити с годишна лихва плюс такси и комисионни над 36%.
Компанията обоснова решението си с желанието си да предпази потребителите от "подвеждащи и опасни финансови услуги". Изследванията на технологичния интернет гигант показват, че твърде често кредитополучателите не могат да върнат тези кредити.
"Нашите изследвания и анализи показват, че кредитите, взети при тези условия, могат да станат причина за получаване на бързи потребителски кредити от непроверени източници. Тези ограничения са наложени за да се избегнат подобни ситуации" - каза директорът по политика на продуктите Дейвид Граф.
"Когато рекламата е добра, тя е интересна за потребителите, полезна за търговските марки, бизнеса и продукцията като цяло. За съжаление, далеч не всяка реклама е такава - някои реклами са вредоносни и служат за мошенически цели" - добави Дейвид Граф.
Тези промени не засягат рекламирането на ипотечните кредити, кредитите за покупка на автомобил, за предприемачество, както и кредитните карти.