H&M спира да прави намаления и разпродажби
Не е ясно обаче как компанията ще се справи с непродадените дрехи, които се трупат
~ 2 мин.
Подгответе се за по-малко опразване на рафтове в H&M. В скорошно интервю за Business Insider Мартино Песина, президент на H&M за Северна Америка обяви, че H&M вече е намалила - и ще продължи да намалява - големите разпродажби и отстъпки през тази година.
"Това не е в съответствие с нашата бизнес идея", каза Песина. "Разпродажбите убиват креативността".
Песина сравни разпродажбите със зависимостта от сладки храни, макар че за клиентите ще бъде трудно да пазаруват без намаления.
От H&M обаче са категорични, че искат да задържат маржина на печалбите си и да възстановят имиджа на марката.
Оставащите стоки обаче ще са един от основните проблеми, с който H&M се сблъска още през 2018 година.
През март 2018 г. групата обяви, че е натрупала инвентар от изостанали дрехи за 4,3 милиарда долара.
По това време главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Першон заяви в съобщение до инвеститорите, че търговецът на дребно има слаби продажби през четвъртото тримесечие и следователно остатъчният запас е "довел до необходимостта от съществени разпродажби през първото тримесечие".
Говорител каза пред Business Insider през април, че стоките на склад са предимно нови пролетни и летни облекла, продажбите на които бяха забавени поради неестествено студено време. Останалата част са дрехи, които могат да бъдат продавани целогодишно, каза говорителят.
Анализаторите обаче твърдят, че една от причините за проблема е веригата за доставки, която е сравнително бавна в сравнение с тази на конкуренти като ASOS и Boohoo.
През тази година H&M иска да се фокусира върху поддържането на по-добра обработка на този инвентар и гарантирането, че остава пред тенденциите, като и двете мерки целят да намалят риска от силно дисконтиране.
Според последния тримесечен отчет на H&M, публикуван през декември, компанията има непродадени дрехи за около 3,9 млрд. долара.
Сега компанията проучва как може да използва изкуствения интелект, за да предвиди модните тенденции, както и как може да ускори веригата за доставки.
"Това не е в съответствие с нашата бизнес идея", каза Песина. "Разпродажбите убиват креативността".
Песина сравни разпродажбите със зависимостта от сладки храни, макар че за клиентите ще бъде трудно да пазаруват без намаления.
От H&M обаче са категорични, че искат да задържат маржина на печалбите си и да възстановят имиджа на марката.
Оставащите стоки обаче ще са един от основните проблеми, с който H&M се сблъска още през 2018 година.
През март 2018 г. групата обяви, че е натрупала инвентар от изостанали дрехи за 4,3 милиарда долара.
По това време главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Першон заяви в съобщение до инвеститорите, че търговецът на дребно има слаби продажби през четвъртото тримесечие и следователно остатъчният запас е "довел до необходимостта от съществени разпродажби през първото тримесечие".
Говорител каза пред Business Insider през април, че стоките на склад са предимно нови пролетни и летни облекла, продажбите на които бяха забавени поради неестествено студено време. Останалата част са дрехи, които могат да бъдат продавани целогодишно, каза говорителят.
Анализаторите обаче твърдят, че една от причините за проблема е веригата за доставки, която е сравнително бавна в сравнение с тази на конкуренти като ASOS и Boohoo.
През тази година H&M иска да се фокусира върху поддържането на по-добра обработка на този инвентар и гарантирането, че остава пред тенденциите, като и двете мерки целят да намалят риска от силно дисконтиране.
Според последния тримесечен отчет на H&M, публикуван през декември, компанията има непродадени дрехи за около 3,9 млрд. долара.
Сега компанията проучва как може да използва изкуствения интелект, за да предвиди модните тенденции, както и как може да ускори веригата за доставки.