Honda изтегля още автомобили
Вероятният дефект във въздушните възглавници на Takata стана причина милиони возила на различни производители да преминат през сервизите
Honda Motors разшири броя на автомобилите, които ще бъдат привикани в сервизните центрове, поради потенциален дефект във въздушните възглавници, съобщава Reuters. Компанията предприема тези действия под заплахата от започване на разследване от властите по сигурността в САЩ.
Третият най-голям производител на автомобили в Япония съобщи, че ще добави неуточнен брой автомобили от модели от 2001 до 2006 г. в програмата си. През сервизи ще преминат возила закупени и регистрирани в райони с висока влажност, където помпите на възглавниците са по-уязвими към разпадане.
Honda обяви, че „не знае до момента да има доказани смъртни случаи или наранявания в нейни превозни средства, в следствие на открития дефект. Поне четири трагични инцидента и над дозина сериозни наранявания, всички с автомобили на Honda, са свързвани с него.
Над 17 млн. автомобила на 10 производителя бяха изтеглени в цял свят, след като стана ясно, че производителят на въздушните възглавници Takata е допуснал потенциален технически проблем, при който продуктът може да се разпадне при активиране, разпръсквайки метални части в купето на автомобила. Honda е най-големият клиент и стратегически партньор за производителя на компонента.
За последните две години компанията организира две големи акции по сервизно обслужване по тази причина - 1 млн. броя през юни и 560 хил. през април 2013 г. Част от тях ще бъдат включени и в настоящата кампания. От 2008 г. 7,6 млн. автомобила на компанията са изтеглени за смяна на въпросната помпа само в САЩ. През сервизи в страната са преминали над 11 млн. броя от различни марки.