Instagram с нова функция срещу #ЖивотинскотоРобство
Социалната мрежа добавя т.нар content warning (предупреждение за съдържание) за снимки с определени хаштагове
~ 2 мин.
Социалната медия Instagram добавя нова функция, която да предупреждава потребителите, дадено селфи съдържа диви животни като тигри и коали. Предупреждението ще се появява, ако потребител добави определени хаштагове в коментарите под снимката.
Най-запалените Instagram фенове не могат да бъдат забелязани из джунглата в търсене на диви животни за снимка. Повечето такива снимки се правят в туристически атракциони и зоопаркове, които предлагат на посетителите да запечатат момента в снимка с тигри, лъвове, коали, делфини и др. Организации в защита на дивите животни обаче смятат, че подобни места не осигуряват на животните нормални условия за живот, както и че постоянният контакт с хора може да травмира обитателите.
„За да образоваме по-добре общността относно медийното съдържание, което експлоатира дивата природа, днес пускаме нови продукти – предупреждения в приложението, за да насърчим всички да бъдат внимателни относно взаимодействието на хората с дивите животни и околната среда“, се казва в изявления на компанията Instagram.
Ако кликнете на „обиждащ“ (според Instagram) хаштаг като #koalaselfie, #lionselfie #koalahugs и др. ще се появи предупреждение преди отваряне на снимката. То гласи, че „вие търсите хаштаг, който може да съдържа снимки, които да окуражават неправилно поведение спрямо животни и околна среда“. Всеки потребител решава дали ще отвори съответното селфи или дали ще прекрати търсенето с подобни тагове.
Компанията, собственост на Facebook, не е първият социален сайт, който прави подобни предупреждения относно съдържание, което би навредило на животните или околната среда. През юли приложението за запознанства Tinder се включи в кампания на PETA, която осъжда употребата на профилни снимки с тигри. „Да позираш до царя на джунглата, не те прави такъв“, обявиха от Tinder.
Най-запалените Instagram фенове не могат да бъдат забелязани из джунглата в търсене на диви животни за снимка. Повечето такива снимки се правят в туристически атракциони и зоопаркове, които предлагат на посетителите да запечатат момента в снимка с тигри, лъвове, коали, делфини и др. Организации в защита на дивите животни обаче смятат, че подобни места не осигуряват на животните нормални условия за живот, както и че постоянният контакт с хора може да травмира обитателите.
„За да образоваме по-добре общността относно медийното съдържание, което експлоатира дивата природа, днес пускаме нови продукти – предупреждения в приложението, за да насърчим всички да бъдат внимателни относно взаимодействието на хората с дивите животни и околната среда“, се казва в изявления на компанията Instagram.
Ако кликнете на „обиждащ“ (според Instagram) хаштаг като #koalaselfie, #lionselfie #koalahugs и др. ще се появи предупреждение преди отваряне на снимката. То гласи, че „вие търсите хаштаг, който може да съдържа снимки, които да окуражават неправилно поведение спрямо животни и околна среда“. Всеки потребител решава дали ще отвори съответното селфи или дали ще прекрати търсенето с подобни тагове.
Компанията, собственост на Facebook, не е първият социален сайт, който прави подобни предупреждения относно съдържание, което би навредило на животните или околната среда. През юли приложението за запознанства Tinder се включи в кампания на PETA, която осъжда употребата на профилни снимки с тигри. „Да позираш до царя на джунглата, не те прави такъв“, обявиха от Tinder.