Изкуственият интелект ще елиминира още работни места в Google
Компанията е пред труден избор заради новите си приоритети
Главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай е предупредил служителите, че тази година предстоят още съкращения, тъй като компанията продължава да насочва инвестициите си към области като изкуствения интелект.
В бележка, озаглавена „Приоритети за 2024 г. и предстоящата година“, която служителите получиха в сряда вечерта, Пичай казва:
Имаме амбициозни цели и тази година ще инвестираме в големите си приоритети“.
Пичай казва още, че ръководството на компанията се подготвя да сподели целите си за годината в областта на изкуствения интелект тази седмица и ще публикува своите OKR (цели и ключови резултати) за 2024 г.
Реалността е, че за да създадем капацитет за тази инвестиция, трябва да направим труден избор“, пише Пичай.
И обяснява, че за някои екипи това означава премахване на позиции и слоеве в корпоративната структура с цел да се опрости изпълнението и да се повиши скоростта.
The Verge първи съобщи новината. Говорител на Google не е отговорил веднага на молбата за коментар.
Последното съобщение на Пичай сигнализира за продължаващо намаляване на разходите в Google след многобройните кръгове на съкращения, започнали през януари 2023 г. Преди година компанията обяви, че съкращава 12 000 работни места, или около 6% от работната сила на пълно работно време. Google също така премахна някои социални придобивки, както и лаптопи и оборудване.
Откакто календарът се обърна, Google съкрати още няколкостотин работни места в области като инженерство, хардуер и реклама.
В бележката от сряда Пичай посочва, че съкращенията няма да са в мащаба на миналогодишните и „няма да засегнат всеки екип“.
Компанията майка на Google – Alphabet, поскъпна с 55% миналата година, тъй като акциите на технологичните фирми се повишиха след бруталната 2022 г. Причината за възхода отчасти бе именно вълнението около изкуствения интелект. Приходите през третото тримесечие се върнаха към двуцифрен ръст заедно с възстановяването на пазара на дигитална реклама.
Миналия месец Google пусна в действие най-големия си и най-способен модел с изкуствен интелект – Gemini. В някои тестове резултатите му надминаха модела GPT-4 на OpenAI, създател на ChatGPT.