Изкуственият интелект е с по-добра интуиция от маркетинг директор
Идва ли краят на още една професия?
Използването на изкуствен интелект в банер планирането осигурява над 35% повече кликове, в сравнение с естествените инстинкти на професионалистите. Това показват данни от изследване на глобалната технологичната компания RTB House, което установява, че интуицията на опитните маркетинг мениджъри вече не е най-правилната онлайн рекламна стратегия.
RTB House решава да избере вече използвани банери от най-успешните кампании в миналото, проведени от маркетинг директори. След това селектира нови такива с визии, избрани от алгоритми, ползващи дълбоко учене (подразделение на изкуствения интелект, което имитира невронните мрежи на човешкия мозък).
Резултатите показват, че след една седмица преднината на изкуствения интелект е внушителна и самообучаващите се машини разпознават модели на поведение и предвиждат индивидуалните предпочитания на потребителите далеч по-добре от хората.
Оказва се, че кампанията, направена с изкуственият интелект генерира 35% повече кликове, 7% повече конверсии и 28% повече трафик. Той е способен да надгради резултатите на най-ефективните банер кампании от миналото.
" Човешката интуиция просто не може да се бори с решенията на изкуствения интелект. За милисекунди самообучаващите се алгоритми могат да сегментират аудиторията, да таргетират изключително точно реклама към всеки отделен потребител и да разберат в реално време промените в потребителското поведение. Освен това те избягват грешките, които маркетинг специалистите понякога взимат на база его, или остаряла информация", коментира Каталин Емилиан от RTB House.
Според него маркетинг специалистите трябва да се доверят на изкуствения интелект, за да са адекватни на бързите промени в рекламната сфера. И само няколко кампании са достатъчни, за да се видят мигновени резултати.
Междувременно маркетинг бюджетите на големите играчи в индустрията през 2016 - 2017 г. са изравнени с тези в IT отделите. Очаква се дори през тази година да ги надминат. Това означава, че дигиталният маркетинг вече е борба в полето на информатиката. А инвестициите в дигитални рекламни технологии изграждат революционно ново разбиране на потребителските нужди и поведение.