Износът на български производители чрез Lidl расте с 11.6% на полугодието
За първите шест месеца на годината 36 компании са продали през системата на веригата стоки за над 47 млн. лв. в 27 европейски държави
Над 47 млн. лв. е износът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за периода януари – юни 2024 г. Експортният оборот бележи ръст от 11.6% спрямо същия период на миналата година.
През първата половина на 2024 г. съвместно с Lidl своя продукция са изнесли общо 36 български компании в 27 държави. Най-голям е оборотът, реализиран с нашите съседи – Румъния (16.2 млн. лв.), следвана от Гърция (12.7 млн. лв.), Германия (4.7 млн. лв.) и западната ни съседка Сърбия (3.1 млн. лв.).
Растящият експортен оборот на българските ни доставчици е доказателство за добрата съвместна работа и за успешните партньорства, които ние постоянно и целенасочено надграждаме. Продуктите, произведени у нас, отговарят на всички международни стандарти за качество и удовлетворяват очакванията на все повече потребители в чужбина“, коментира Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване“ на „Лидл България“.
„Тази година за първи път реализирахме и по-сериозен износ на български плодове и зеленчуци и това много ни радва, като се надяваме тази позитивна тенденция да се запази. Ще продължим ангажимента си да подпомагаме достъпа на български производители до нови международни пазари и очакваме да бъдем все по-успешни заедно.“
Благодарение на Lidl български плодове и зеленчуци обичайно намират пазар в държави като Гърция, Чехия, Унгария, Румъния, Литва и Латвия. За първите шест месеца на годината износът на плодове и зеленчуци се е удвоил като оборот, а сред изнесените продукти са още малини, патладжан, диня, череши, тиквички, сливи и краставици.
Разпределението на доставчиците с най-висок оборот и съответните най-предпочитани експортни продукти остава стабилно спрямо същия период на миналата година. Производителят на хляб и хлебни изделия „Хебър“ ЕАД е с най-висок износ за първата половина на 2024 г. в размер на 9.4 млн. лв., следван от „Клас Олио“ ЕАД (слънчогледово олио) с реализиран оборот за същия период от 8.6 млн. лв. Сред най-големите български доставчици по износ в европейската търговска мрежа на Lidl са също „Нухелт“ АД (производството на оризови бисквити и чипс) с оборот от 5.5 млн. лв. и „Белла България“ АД с износ от 5.1 млн. лв.
Сред най-изнасяните продукти за първото полугодие на настоящата година са редица млечни продукти, като биволско и овче кисело мляко, айран, грил сирене, каймак, овче и биволско сирене, както и някои ориенталски тип сирена – Топика, Бурмалъ и Чечил, което се приема особено добре на немския пазар.
С добри резултати за първата половина на годината и сериозни шансове за увеличаване на обемите за износ е и „Тимс ФУУДС“ ЕООД. Под своята търговска марка компанията изнася козунак и кифлички, а тази година започна да изнася и питки за хамбургери под собствена марка на Lidl в Хърватия и Сърбия. Предстои износ на питки за хамбургери и за Румъния.
Собствените марки на Lidl са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители, партньори на Lidl, лесно достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.