Жените предпочитат да пазаруват онлайн вечер
46% от тях предпочитат внимателно да проучат и сравнят цените и условията
46% от жените предпочитат внимателно да проучат и сравнят цените и условията, преди да решат да закупят определена модна стока. Това показва проучване на Mastercard върху платежната индустрия. Резултатите са взети от непредставително проучване, направено онлайн и през мобилно приложение сред 566 жени от България, пълнолетно население (и 1% под 18 г.) през октомври 2015 г.
По-голям процент от жените, които участваха в проучването – 53 % – също споделят, че най-много пазаруват онлайн вечер след работа. А тези, които предпочитат да прекарат своите вечери в правене на други неща, или пазаруват събота и неделя (26 %), или в работно време (12 %) и през обедната почивка (8 %).
Същото разнообразие от отговори е видно и в предпочитаните устройства, от които пазаруват жените – въпреки че 51 % от следващите модата продължават да пълнят електронните си колички от лаптопа, 16 % предпочитат мобилния телефон или други интелигентни устройства, за разглеждане на купищата дамски блузи, рокли, обувки или чанти онлайн. Останалите 33 % от тях използват настолен компютър за Интернет покупките си.
Онлайн пазаруването на модни стоки се превърна в удобна част от начина на живот на българките и те без притеснение пазаруват всякакви видове стоки в Интернет. Попитани „Кои видове стоки винаги ще предпочитате да купувате онлайн, а не от магазин“, участничките дадоха различни отговори – 29 % предпочитат онлайн да избират дрехи, 20% – чанти и аксесоари, 11% – обувки , 9% – детски стоки, 6% – спортни артикули.
Данните от проучването обрисуват картина на изключително рационална жена, която купува онлайн и въпреки всичко пазарува във времето между работата и грижите за семейството и може би използва онлайн пазаруването като един от начините да победи стреса. Ето защо е важно да й се осигури безопасно и лесно извършване на плащане, независимо дали го прави от таблета, компютъра или мобилния телефон.
Онлайн пазаруването е по-лесно за потребителите и търговците. С превръщането на всяко устройство в устройство за пазаруване, потребителите все повече ще разчитат на възможността да пазаруват когато, където и както пожелаят. И това проучване показва, че България е част от глобалната тенденция в модерното пазаруване.