Карането в бус лентата няма да оскъпява „Гражданската”
Застраховката няма да поскъпва и от други нарушения
~ 2 мин.
Неправилното паркиране, карането в „бус лентата” и превишаването на максималната позволена скорост с до десет километра в час над ограничението няма да оскъпяват застраховката „Гражданска отговорност”. Това е казал членът на Комисията за финансов надзор (КФН) Владимир Савов, пише БТА.
„Възможно е застрахователната история на колата да се „занулява” при нейната продажба, но още няма окончателно решение”, добавил е Владимир Савов. В сегашното предложение на наредбата, ако една кола е със скъпа застраховка "Гражданска отговорност", при продажба на машината новият собственик ще продължи да плаща висока премия, дори да е изряден шофьор.
Малусът в цената на застраховката ще се чисти само с изрядно шофиране, каза Николай Петков от работната група подготвила предложението, което до началото на декември е предмет на обществено обсъждане.
Наредбата за системата „Бонус – малус” се очаква да бъде приета до края на годината. През 2019 г. всички шофьори ще са без бонуси или по-скъпи застраховки. Ако шофьорите са без санкции, през 2020 година ще плащат по-евтина премия, но ако са с нарушения, „Гражданската отговорност” ще им е по-скъпа. В КФН са изчислили, че 78% от собствениците на коли (над 2 млн. души) ще плащат по-евтина застраховка, 18% ще плащат по-скъпа премия, а около 0.6% ще са с най-тежка санкция - 400 процента по-скъпа застраховка или около 1200 лв.
Попадането в тази най-тежка група се получава след катастрофа с предизвикана смърт на пътя или извършването на поне 8-9 по-незначителни нарушения в рамките на една година. За по-леките нарушения, например превишена скорост, оскъпяването на полицата ще е с 10% (20-30 лева).
„Целта на новата система за санкции и поощрения е да се запазят същите приходи за застрахователните компании, но при по-справедливо разпределение”, каза Владимир Савов.
„Ако системата събира по-малко или повече пари може да настъпят корекции и санкциите да се намалят или увеличат”, допълни той.
„Възможно е застрахователната история на колата да се „занулява” при нейната продажба, но още няма окончателно решение”, добавил е Владимир Савов. В сегашното предложение на наредбата, ако една кола е със скъпа застраховка "Гражданска отговорност", при продажба на машината новият собственик ще продължи да плаща висока премия, дори да е изряден шофьор.
Малусът в цената на застраховката ще се чисти само с изрядно шофиране, каза Николай Петков от работната група подготвила предложението, което до началото на декември е предмет на обществено обсъждане.
Наредбата за системата „Бонус – малус” се очаква да бъде приета до края на годината. През 2019 г. всички шофьори ще са без бонуси или по-скъпи застраховки. Ако шофьорите са без санкции, през 2020 година ще плащат по-евтина премия, но ако са с нарушения, „Гражданската отговорност” ще им е по-скъпа. В КФН са изчислили, че 78% от собствениците на коли (над 2 млн. души) ще плащат по-евтина застраховка, 18% ще плащат по-скъпа премия, а около 0.6% ще са с най-тежка санкция - 400 процента по-скъпа застраховка или около 1200 лв.
Попадането в тази най-тежка група се получава след катастрофа с предизвикана смърт на пътя или извършването на поне 8-9 по-незначителни нарушения в рамките на една година. За по-леките нарушения, например превишена скорост, оскъпяването на полицата ще е с 10% (20-30 лева).
„Целта на новата система за санкции и поощрения е да се запазят същите приходи за застрахователните компании, но при по-справедливо разпределение”, каза Владимир Савов.
„Ако системата събира по-малко или повече пари може да настъпят корекции и санкциите да се намалят или увеличат”, допълни той.