Клиентите на Telenor вече могат да сменят смартфона си, преди да са изплатили стария
Телекомът обяви новата си услуга Upgrade
![Клиентите на Telenor вече могат да сменят смартфона си, преди да са изплатили стария](/web/files/articles/80729/narrow_image/thumb_1040x585_itemitemtelenor.jpg)
Абонатите на Telenor вече ще имат възможност на всеки 12 месеца да сменят своите устройства с по-нови, независимо че не са изплатили стария си смартфон докрай. Компанията обяви новата си услуга Upgrade на специално събитие днес, предаде репортер на Economic.bg.
Опцията влиза в сила от 1 ноември и ще се предлага на клиентите, решили да сключат 24-месечен договор с оператора и да вземат смартфон на изплащане за също толкова дълъг период. Сега те ще могат да се възползват и от услугата Upgrade, която ще им даде шанс да подменят въпросното устройство преждевременно още на 12-я месец.
Това означава, че човек ще може да си вземе нов телефон преди да е изплатил докрай стария си. За тази опция потребителите ще трябва да плащат допълнителни 6.99 лв. към месечните си вноски.
Старият смартфон ще се връща в магазините на Telenor, като компанията планира да рециклира устройствата. Засега не се обмислят и варианти за препродажбата им на по-ниски цени, стана ясно от думите на Стела Панова, оглавяваща отдел Ценообразуване.
Дори и да са изплащали допълнителните 6.99 лв. за услугата Upgrade, клиентите ще могат да върнат вече използваното устройство единствено ако то е в добро състояние, уточняват от телекома. Те имат право да изберат дали да платят новото устройство в брой или отново на лизинг, като и в двата случая ще трябва да подновят договора си с Telenor за нов период.
От компанията уверяват, че потребителите могат да прекратят използването на услугата Upgrade по всяко време и без неустойки. Ако чрез нея подменят своето устройство, имат възможност отново да продължат да я доплащат и след още една година отново да обновят хардуера си.
Потребителите ще имат възможност да избират от списък с различни модели смартфони, като засега в него влизат устройства, включително най-новите, на марките Apple, Samsung, Sony, LG, Huawei, Lenovo, HTC, Nokia. Той ще бъде обновяван периодично в зависимост от портфлиото с устройства на Telenor. В момента на интерес вероятно ще предизвикат модели като iPhone X, Samsung Galaxy Note 8, LG G6, Sony Xperia XA1, Huawei P10 и предстоящите Nokia 8 и HTC U11.
Услугата Upgrade е валидна за потребителите на Telenor в България, Унгария, Сърбия и Черна Гора, които влизат в един от общо четирите клъстери на телекома по света.
Надежда на Telenor, че Upgrade ще допадне на българския потребител идва и от данните на тяхно изследване, според което 89% от тях ползват абонаментен план и едва 11% избират предплатени услуги. Това е над средното ниво за клъстера на телекома в Централна и Източна Европа, в който едва 67% от клиентите ползват абонаментен план, а 33% предплатени услуги.
Около 70% от българските потребители на мобилни услуги притежават смартфони и ползват на тях мобилен интернет, а около 39% от потребителите на мобилен интернет в България са декларирали, че ползват достъп до интернет предимно през 3G и 4G мрежите на операторите. Болшинството от тях (95%) ползват и ОТТ (over-the-top) услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видео разговори.
Проучването е национално представително и в него са се включили 7 200 души (частни клиенти) на възраст между 15 и 65 години, обясни директор "Стратегия и трансформация" Галина Чулева.
Статистиката отразява и нагласите на клиентите да плащат за мобилни приложения. В този случай делът на българските потребители е по-малък от средния се региона. В България за платени апликации пари дават едва 11% от потребителите на Telenor, докато в ЦИЕ средно по 15%.
От графиката по-горе личи, че най-застъпено е плащането в брой (96%), следвано от това с дебитна карта (52%) и кредитна (15%). За ЦИЕ тези проценти са съответно: 94% в брой, 44% с дебитна карта и 11% с кредитна.