Кои са най-продаваните марки автомобили в Европа?
Volkswagen губи пазарен дял в Европа
Пазарният дял на европейския лидер в автомобилна промишленост Volkswagen AG е намалял през първите четири месеца на годината с 23,9% - минимумът за този период от 2011 г. насам. През април, Volkswagen контролира 25,4% от пазара.
Общо продажбите на Volkswagen Group се увеличили през април с 5.4% в ЕС до 321 290 автомобила, броят на регистрациите на автомобили, собственост на марката Volkswagen се е увеличил с 2,7%. Продажбите на Audi са се увеличили с 10,3%, Skoda - с 2%, Porsche - с 13.4%.
В същото време продажбите на нови автомобили в ЕС са скочили с 9.1% през април 2016 г. Ръстът продължава в продължение на 32 последователни месеца. Броят на регистрираните нови автомобили през януари-април се увеличава с 8.5% в сравнение със същия период на 2015 г.
Японските автомобилопроизводители Toyota Group и Mazda увеличават продажбите си с 11,8% и 28%, докато продажбите на Nissan са нараснали с едва 1,2%.
Според доклада на Европейската асоциация на автомобилните производителите, последният месец в 28-те страни на Европейския съюз са регистрирани 1,27 милиона нови автомобили срещу 1,17 милиона година по-рано.
Максимален ръст в продажбите на автомобили през миналия месец е отчетен в Кипър (+75,2%), Хърватия (+27,2%) и Гърция (+24.8%). От всички европейски страни намаление е отчетено само в Швейцария (-1%).