Кризата промени потребителското поведение и дигитализира бизнеса
Засиленото търсене на бира в магазините не е успяло да компенсира загубите на "Загорка" от ХоРеКа сектора в коронакризата
Красимир Вътев, оперативен мениджър „Продажби България“ в „Загорка“
Красимир Вътев се присъединява към екипа на „Загорка“ през октомври 2019 г. в ролята на оперативен мениджър „Продажби“. През април 2020 г. става част от управленския екип на „Загорка“ АД на позицията мениджър „Продажби България“, като една от неговите цели е изграждането, обучението и поддържането на високоефективен търговски екип.
- Г-н Вътев, внезапното въвеждане на извънредно положение в България и още по-внезапното затваряне на ресторантите и питейните заведения в страната нанесоха сериозни вреди върху икономиката на страната. На Вашия бизнес тази „спирачка“, която постави правителството с цел спиране на разпространението на коронавируса, как се отрази?
- Не мога да кажа, че е положително в никакъв случай, но се наблюдаваха промени в консуматорското потребление. Хората, седейки си вкъщи, започнаха да пазаруват различни марки и различни разфасовки бира. Заради желанието си да влизат по-рядко в магазините, те започнаха да купуват стекове с бира или големи бутилки. Нещо, което много рядко се случваше преди. Няколко неща, които ние направихме по време на карантината е, че нашият търговски отдел спря да посещава магазините. Това правило го въведохме, не само за да запазим здравето на нашите служители, но и за да предотвратим евентуално разпространение на заразата. Освен това, за всички заявки, които получавахме онлайн, отпускахме различни стимули. До края на месец юни пък даваме отстъпка от 25% при поръчка на стъклени бутилки с бира.
- Какво се случи с вашия оборот?
- Промененото консуматорско поведение на клиентите оказа влияние на нашия оборот от магазините, но не до такава степен, че да успеем да покрием загубите си от ХоРеКа бизнеса. По време на извънредното положение обаче започнахме много повече да си партнираме с онлайн платформи и онлайн магазини. И това е нещо, което се превърна в тренд и нещо, което ще продължи да се развива и ни даде нова перспектива. Започнахме партньорство с онлайн платформа, за да може реално да промотираме онлайн търговията и по-конкретно - правенето на заявки чрез онлайн платформи, все повече и повече.
Това е една от посоките, в която се промени нашият бизнес вследствие на случващото се. Другото важно нещо е, че хората се върнаха към познати брандове, на които имат доверие и основно това са българските брандове.
- „Загорка“ е един от българските брандове, които са част от новата резервационна платформа на Метро - „Преоткрий България“, която стартира преди дни. Защо решихте да се включите в тази инициатива?
- Ние също мислехме в тази насока- с какво можем да помогнем на българския бизнес и счетохме, че това е страхотно предложение от страна на Метро. Като част от кампанията ние сме се наели да раздадем 100 ваучера на стойност 1000 лв. на местата, които са част от платформата, за да подпомогнем още по-успешния рестарта на сезона, защото виждаме, че имат нужда от допълнителна помощ. С парите, които получат не е задължително да купуват бира. Те могат да се снабдят с каквото им е необходимо от Метро за успешен старт. Виждаме, че много от заведенията се нуждаят от допълнителни маси и столове за външните си градини, чадъри, някои дори и от посуда.