Lidl отваря 300 нови магазина в Лондон
Те ще бъдат в някои от най-хубавите квартали
Немската дискаунт верига Lidl планира да отвори до 300 магазина в Лондон в опит да се изправи срещу първокласни супермаркети като Sainsbury's и Waitrose, предава BBC, цитирана от Business Insider.
Намеренията на Lidl са да завладее централен Лондон с десетки нови супермаркети в някои от най-желаните квартали на английската столица.
Немската верига вече има следа на лондонския пазар, но обичайно обектите му са на по-второстепенни места.
Lidl и близкият до него Aldi са увеличили значително популярността си през последните години. Те предлагат по-евтини и по-слабо познати продукти, отколкото традиционните английски супермаркети.
Lidl обхваща около 4 % от пазара за хранителни стоки във Великобритания, а оборотът му за изминалата година е скочил с 21 % до 4 млрд. британски лири (6,1 млрд. долара).
Междувременно всички традиционни английски супермаркети губят пазарен дял спрямо Lidl и Aldi и са въвлечени в ценова война с тях.
Това е част от една продължителна стратегия Lidl да се наложи в по-престижни райони, да предоставя по-свежи продукти и повече брандове, казва пред BBC Дейвид Грей, анализатор в Planet Retail.