Лондон ще бори замърсяването с дни без автомобили
При въвеждането на подобна мярка в Париж вредните емисии са намалели с 40%
~ 2 мин.
Кметът на Лондон Садик Хан обмисля да въведе повече дни без автомобили в британската столица, в опит да намали смъртоносните емисии от превозните средства и да насърчи колоезденето и ходенето пеша.
Служители на общината обсъждат възможностите за въвеждане на отделни дни без автомобили в различни квартали в столицата в различни дни тази година с "по-амбициозни планове" за 2019 г.
Говорител на кметството заяви пред The Independent, че Садик Хан "е поискал от служителите на общината да обмислят допълнителни възможности за дейности без автомобили като част от визията му Healthy Streets.
Те казаха, че кметът е подкрепил над 100 събития тази година, при които улици са били затворени за движение.
"Борбата с токсичните емисии от най-замърсяващите превозни средства е основна част от мерките, които кметът е въвел, за да помогне за прочистването на въздуха в Лондон, въвеждайки такса за токсичност (T-Charge) в централен Лондон, ранното въвеждане на зоната с изключително ниски емисии и трансформирането на автобусния парк.
"Кметът е решен да направи всичко по силите си, за да защити здравето на лондончани и да даде приоритет на ходенето, колоезденето и обществения транспорт и да намали зависимостта на лондончани от замърсяването на автомобилите", допълват от общината.
По-рано Париж също въведе няколко дни без автомобили в опит да намали замърсяването. Първият ден без автомобили се състоя през септември 2015 г. и след него е отчетен спад на емисиите с 40%.
Миналата година кметът на Париж Ан Идалго за един ден забрани автомобилите в район от 40 квадратни километра от центъра на френската столица. Тя каза, че се надява да моделира Париж като Копенхаген в Дания - един от най-благоприятстващите колоезденето градове в света.
Замърсяването на въздуха в Лондон е считано за причина за над 9000 смъртни случая всяка година. Общо 40 000 смъртни случая се причиняват от отровен въздух във Великобритания всяка година.
Миналата година кметът Хан описа кризата в общественото здравеопазване в Лондон като "срамна" и заяви, че е "решен да предприеме спешни действия, за да помогне за прочистването на смъртоносния въздух в Лондон".
Служители на общината обсъждат възможностите за въвеждане на отделни дни без автомобили в различни квартали в столицата в различни дни тази година с "по-амбициозни планове" за 2019 г.
Говорител на кметството заяви пред The Independent, че Садик Хан "е поискал от служителите на общината да обмислят допълнителни възможности за дейности без автомобили като част от визията му Healthy Streets.
Те казаха, че кметът е подкрепил над 100 събития тази година, при които улици са били затворени за движение.
"Борбата с токсичните емисии от най-замърсяващите превозни средства е основна част от мерките, които кметът е въвел, за да помогне за прочистването на въздуха в Лондон, въвеждайки такса за токсичност (T-Charge) в централен Лондон, ранното въвеждане на зоната с изключително ниски емисии и трансформирането на автобусния парк.
"Кметът е решен да направи всичко по силите си, за да защити здравето на лондончани и да даде приоритет на ходенето, колоезденето и обществения транспорт и да намали зависимостта на лондончани от замърсяването на автомобилите", допълват от общината.
По-рано Париж също въведе няколко дни без автомобили в опит да намали замърсяването. Първият ден без автомобили се състоя през септември 2015 г. и след него е отчетен спад на емисиите с 40%.
Миналата година кметът на Париж Ан Идалго за един ден забрани автомобилите в район от 40 квадратни километра от центъра на френската столица. Тя каза, че се надява да моделира Париж като Копенхаген в Дания - един от най-благоприятстващите колоезденето градове в света.
Замърсяването на въздуха в Лондон е считано за причина за над 9000 смъртни случая всяка година. Общо 40 000 смъртни случая се причиняват от отровен въздух във Великобритания всяка година.
Миналата година кметът Хан описа кризата в общественото здравеопазване в Лондон като "срамна" и заяви, че е "решен да предприеме спешни действия, за да помогне за прочистването на смъртоносния въздух в Лондон".
Кампания в подкрепа на обявяването на дни без коли вече е събрала близо 10 000 подписа.
За момента обаче едно от обещанията на кмета среща трудности - обявяването на известната "Оксфорд Стрийт" - една от най-големите търговски улици в Лондон, и съответно - една от най-замърсените от вредни газове, за пешеходна. Тази седмица градския съвет на Уестминстър, под чието управление е района, обяви, че определянето й за пешеходна зона не е най-доброто решение на проблема. Има значително противопоставяне на идеята и от местни хора и представители на бизнеса, които смятат, че ако улицата стане пешеходна, то съседните на нея ще се натоварят с още повече трафик.
За момента обаче едно от обещанията на кмета среща трудности - обявяването на известната "Оксфорд Стрийт" - една от най-големите търговски улици в Лондон, и съответно - една от най-замърсените от вредни газове, за пешеходна. Тази седмица градския съвет на Уестминстър, под чието управление е района, обяви, че определянето й за пешеходна зона не е най-доброто решение на проблема. Има значително противопоставяне на идеята и от местни хора и представители на бизнеса, които смятат, че ако улицата стане пешеходна, то съседните на нея ще се натоварят с още повече трафик.
Плановете на общината също бяха критикувани, че не се възползват от възможността да направят "Оксфорд стрийт" ключова колоездачна артерия.