Най-тегленото мобилно приложение в Европа за 2020 г.
То бележи 78% ръст спрямо 2019 г.
Приложението за кратки видеа TikTok се изкачи на първо място по изтегляния в Европа през миналата 2020 г., генерирайки близо 163 млн. инсталирания от потребителите на континента. Това е почти 78% ръст на годишна база, сочат данните на анализаторите от SensorTower.
Изминалите 12 месеца бяха особено турбулентни за приложението. То тъкмо започна да набира все по-голяма скорост на Запад, когато се сблъска със забрана за работа в САЩ. Администрацията на Доналд Тръмп уличи TikTok като опасно за националната сигурност заради опасенията, че споделя данни с властите в Пекин. Вашингтон постави ултиматум на компанията майка – китайската ByteDance, да продаде бизнеса си на американска фирма, но крайният срок за това бе отлаган на няколко пъти.
Междувременно Европа каза, че не смята да забранява TikTok и приложението безпрепятствено продължи да печели интереса на местните потребители. То оглавява класациите за най-теглена апликация и в двата водещи магазина – App Store и Google Play.
Като цяло пандемичната 2020 г. ще остане в историята като печеливша за интернет компаниите. Хората бяха принудени да прекарат много повече време у дома, откъдето не само трябваше да работят, но и да намират начин да се разнообразяват. Затова и не е изненада, че гейм индустрията също нарасна.
Мобилните игри генерират 9.6 млрд. долара приходи в Европа през 2020 г., което е увеличение с 28% спрямо предходната година. Делът им към общите приходи от мобилни приложения обаче леко спаднал – от 66.4% на 64.8%.
Общо европейските потребители на мобилни устройства са похарчили приблизително 14.8 млрд. долара за приложения в App Store и Google Play през 2020 г. Това е 31% годишно увеличение на разходите за покупки, абонаменти и премиум услуги. По-голямата част от приходите са генерирани от потребители на iOS – 8 млрд. долара. От тези на Android са събрани 6.8 млрд. долара.
През 2021 г. анализаторите от SensorTower не очакват толкова значителни ръстове в Европа, въпреки че социалните ограничения продължават да действат и към момента на повечето места.
Това, което изглежда сигурно обаче, е, че потребителите са формирали нови навици, при които мобилните им телефони играят все по-важна роля в живота им, независимо дали за игра, стрийминг на филми или пазаруване на хранителни стоки.“