Недостигът на чипове ще струва двойно повече на автомобилните компании
Компаниите вече трябва да поемат повече рискове, ангажирайки се дългосрочно с производителите на полупроводници
Глобалният недостиг на полупроводникови чипове ще струва на автомобилните производители 110 млрд. долара само тази година. Оценката за загубите на компаниите е близо два пъти по-висока, отколкото беше по-рано, заяви консултантската компания AlixPartners. А причината е, че кризата ще засегне производството на 3.9 млн. автомобила.
Кризата с чиповете доведе до необходимостта автомобилостроителите да бъдат проактивни в момента и да създадат устойчивост при веригата на доставки за по-дълго, за да се избегнат смущения в бъдеще, заяви компанията, цитираната от Reuters.
В миналото автомобилните компании са имали споразумения за директни доставки с производители на определени суровини, включително благородни метали, като паладий и платина, използвани в системите за пречистване на отработените газове. По-директният подход за осигуряване на доставките беше стартиран след прекъсване на доставките и цените на този пазар.
„Сега производителите на автомобили търсят начин да развият директни връзки с производителите на полупроводници“, каза Марк Уейкфийлд, ръководител на глобалната автомобилна практика на AlixPartners.
В миналото автомобилните производители не са били склонни да поемат дългосрочни ангажименти да купуват полупроводници или други суровини и да поемат финансовите задължения за такива споразумения, каза Уейкфийлд. „Сега рискът е реален. Това вече не е потенциален риск от загуба на производство поради недостиг на полупроводници.“
Отделно Ford Motor Co заяви в четвъртък, че преработва автомобилните части, за да използва по-достъпни чипове, в отговор на глобалния недостиг на полупроводници.