Nestle и Starbucks финализираха сделката за $7.15 млрд.
Швейцарският гигант вече ще продава продуктите на американската марка по целия свят
~ 1 мин.
Nestle и Starbucks обявиха във вторник, че са финализирали сделката помежду си, прeдава Reuters. Двете компании сключиха лицензионно споразумение, което да даде възможност на швейцарския гигант да продава пакетираните кафета и чайове на американската марка по света.
Новината за сделката се появи през май. Още тогава стана ясно, че Nestle ще плати 7.15 млрд. долара, за да може да продава на продуктите на Starbucks. Лицензното споразумение е за вечни времена.
В рамките на сделката се предвижда и прехвърлянето на 500 служители на Starbucks в Nestle.
Очакванията са, че партньорството ще разшири бизнеса на Starbucks чрез пласирането на продуктите на бранда в хранителни магазини по целя свят, включително Китай. Веригата смята да използва приходите за увеличи обема на планираното изкупуване на акции – от 15 на 20 млрд. долара до 2020 г. Надеждите са, че този ход ще увеличи печалбата на акция още през 2021 г.
Що се отнася до Nestle пък, компанията се надява новата дейност да увеличи значително печалбите ѝ. Според предварителните планове, ефектът от лицензионната сделка ще бъде отразен още в печалбата за 2019 г.
Двата играча си подават ръка в момент, когато пазарът на кофеинови напитки е силно фрагментиран, а конкуренцията от страна на веригите за бързо хранене и кафетариите е все по-жестока.