„Нестле България“ стартира новото си производство за 19 млн. лв. в София
Фабриката започна производството на втори международен бранд шоколадови бонбони
„Нестле България“ днес официално даде старт на производството на нов шоколадов продукт в София. С инвестиция от 19 млн. лв. компанията внедри машини от следващо поколение и разкри 70 работни места, така че да разшири портфолиото си в българската столица с втори международно известен бранд на швейцарската Nestle.
Производствени мощности са разположени на площ от над 4 000 кв.м. Фабриката е оборудвана с около 100 нови машини от най-ново поколение, чиито автоматизирани процеси гарантират чисто и ефективно производство от 2.3 милиона консуматорски опаковки до края на 2021 г.
Продуктът, с който се разширява портфолиото, е Nestle Smarties – дражета от шоколадова сърцевина в цветни капсули. Опаковката им пък ще бъде от 100% рециклируема хартия. Очаква се продуктите от новата производствена линия да бъдат предназначени за местния пазар и за експорт към десет европейски пазара.
Насърчаваме точно такива инвеститори в производства с висока добавена стойност и с експортна насоченост“, подчерта служебният министър на икономиката Даниела Везиева по време на церемонията.
Устойчиво развитие
Новата инвестиция на Nestle е в унисон с оповестените през лятото планове на компанията за допълнителна автоматизация и разширяване на производството в софийската фабрика. За 27-годишната си история Nestle инвестира в България средно 10 млн. лв. на година в производствени мощности, условия на труд и инфраструктура. Миналата година компанията вложи общо 23 млн. лв. за подобряване и модернизиране на фабриката въпреки икономическия шок от пандемията.
Софийската база е един от трите най-големи центъра за производство на KitKat на континента. Тук се произвеждат около 16 хиляди тона от шоколадовия десерт годишно – 90% от готовата продукция е за експорт, а 10% се реализира на местния пазар.