Продажбите на дребно в САЩ изненадаха анализаторите
Месечният ръст през януари е 0.2%, докато очакванията на експертите бяха за 0%
~ 2 мин.
Продажбите на дребно в САЩ през януари са се увеличили с 0.2% спрямо декември, което изненада приятно анализаторите. За сметка на това Министерството на търговията е ревизирало надолу данните за декември, като там е отчетен спад от 1.6%. Толкова дълбоко потъване не е имало от септември 2009 г., когато беше разгарът на световната финансова и икономическа криза.
Анализаторите, анкетирани от Reuters, очакваха продажбите през януари да се запазят на нивото от предходния месец, т.е. 0% промяна.
Потребителските разходи са основен двигател за растежа на американската икономика, формирайки около две трети от брутния вътрешен продукт на страната. Подобряването на продажбите на дребно през януари е в резултат най-вече на растеж на продажбите на строителни материали и оборудване (скок с 3.3%), както и при продажбите по интернет и по пощата (повишение с 2.6%). Продажбите на автомобили и на части за тях обаче се свиха с цели 2.4%.
Изключвайки автомобилите, продажбите през януари растат с 0.9% след драматичен спад с 2.1% месец по-рано.
Продажбите на дребно, без тези за автомобили, горива и строителни материали, са се увеличили през януари с 1.1% след спад с 2.3% през декември (низходяща ревизия от понижение с 1.7%). Важно е да се отбележи, че именно този показател, известен като „контролирана група“ на продажбите на дребно, се използва при калкулиране на данните за БВП на САЩ.Силната низходяща ревизия на декемврийските продажби при „контролираната група“ данни, по-големият от очакваното търговски дефицит в края на годината и влошените разходи за строителство могат да се отрази негативно на данните за БВП през последното тримесечие на 2018 г.