Проверката на данъци вече става и по телефона
От днес заработи новата услуга на НАП
~ 2 мин.
Всички клиенти на Националната агенция по приходите (НАП) вече могат да се възползват от възможността да проверят дължимите си данъци и осигуровки по телефона, след като колцентърът стартира официално въпросната услуга от днес. До обяд справка са направили 50 човека, съобщават от Агенцията, като напомнят, че такъв достъп ще имат всички притежатели на ПИК.
Нововъведението става възможно благодарение на последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс. Сега клиентите ще могат да получават и съдействие по повод декларирани от тях и за тях данни пред НАП. Единственото условие е те да се идентифицират чрез своя ЕГН или ЕИК по БУЛСТАТ и последните четири цифри на персоналния си код.
Освен по телефона, данъчно-осигурителна информация клиентите на Агенцията могат да получат онлайн – с ПИК и електронен подпис, както и в офисите на НАП.
Колцентърът на НАП заработи през 2008 г., като от тогава досега са били обслужени над 3 млн. запитвания. Статистиката сочи, че чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 224 000 клиентски запитвания, а служителите на информационния център са отговорили на над 172 200 въпроса, постъпили на електронния му адрес – [email protected]. Автоматизираните справки и информация са ползвани над 694 000 пъти.
Пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация са над 90%, хвалят се още от НАП и добавят, че средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На телефона на информационния център на НАП – 0700 18 700, гражданите и представителите на фирмите могат да получат насоки за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. В тях се включват проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др.
Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес [email protected].
Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.