Пуснаха влаковете през най-дългия тунел в света
Той е дълъг 57 км и изграждането му струва 11 млрд. евро
~ 1 мин.
Вече се движат влакове през най-дългия тунел в света, построен в Швейцария.
Тунелът "Готард" (Gotthard Base Tunnel - GBT) между градовете Цюрих и Лугано е с дължина 57 км и пресича връх "Сейнт Готард" в Алпите, съобщиха швейцарските федерални железници, цитирани от BGNES.
Вчера първият влак с пътници пропътува разстоянието от Цюрих до Лугано. Той тръгна в 06:09 ч. местно време и пристигна в 08:17 ч. Времето е съкратено с около 40 минути.
На официална церемония през юни тунелът бе открит от президента на Швейцария Йохан Шнайдер-Аман в присъствието на френския му колега Франсоа Оланд, германския канцлер Ангела Меркел, италианския премиер Матео Ренци и австрийския канцлер Кристиан Керн.
Изграждането на съоръжението отне 17 години и струваше близо 11 милиарда евро. Той е част от швейцарски инфраструктурен проект на стойност 23 милиарда швейцарски франка.
Новият коридор Рейн-Алпи свърза напряко Северно със Средиземно море, от пристанището в Ротердам до Гент.
На ден през тунела ще минават около 260 товарни влака със скорост 100 км/ч и 65 пътнически влака, които ще могат да развиват до 200 км/ч.
Следващите по дължина тунели в света са "Сейкан" в Япония (53,9 км) и тунелът под Ламанша между Франция и Великобритания (50,5 км).
Вчера първият влак с пътници пропътува разстоянието от Цюрих до Лугано. Той тръгна в 06:09 ч. местно време и пристигна в 08:17 ч. Времето е съкратено с около 40 минути.
На официална церемония през юни тунелът бе открит от президента на Швейцария Йохан Шнайдер-Аман в присъствието на френския му колега Франсоа Оланд, германския канцлер Ангела Меркел, италианския премиер Матео Ренци и австрийския канцлер Кристиан Керн.
Изграждането на съоръжението отне 17 години и струваше близо 11 милиарда евро. Той е част от швейцарски инфраструктурен проект на стойност 23 милиарда швейцарски франка.
Новият коридор Рейн-Алпи свърза напряко Северно със Средиземно море, от пристанището в Ротердам до Гент.
На ден през тунела ще минават около 260 товарни влака със скорост 100 км/ч и 65 пътнически влака, които ще могат да развиват до 200 км/ч.
Следващите по дължина тунели в света са "Сейкан" в Япония (53,9 км) и тунелът под Ламанша между Франция и Великобритания (50,5 км).