С месец закъснение: Първите употребявани вагони от Deutsche Bahn вече са в България
Те ще обслужват най-дългите направления в страната, като се очаква това да се случи до средата на юни
Първите 19 вагона втора употреба, които Министерство на транспорта закупи от германските железници Deutsche Bahn, пристигнаха в България. Това се случва с месец закъснение спрямо първоначално предвидените срокове за доставка, тъй като трябваше да бъдат доставени през април. Очаква се вагоните да бъдат пуснати в експлоатация „до средата на юни“, съобщават от пресцентъра на ресорното ведомство.
Вагоните ще се движат по най-дългите направления в страната – между София и Бургас и София и Варна – а към всяка композиция ще има и вагон-ресторант, коментира служебният министър Георги Гвоздейков. По думите му това е първата крачка към модернизация на жп транспорта у нас.
Пускайки вагоните по дългите линии, БДЖ най-вероятно се опитва да отговори на задаващата се конкуренция от страна на частната компания „Пимк“. Тя получи лиценз за жп превоз на пътници миналата година и има желание да експлоатира именно тези линии.
Припомняме, че България закупи 76-те вагона за над 30.4 млн. лв. Цената на един от тях е малко над 391.1 хил. лв. Към общата сума се добавят и около 743 хил. лв. за транспорта до България.
Много по-скъпо излиза на БДЖ да ремонтира един вагон от своя наличен парк. Но най-важното е, че с вложените средства в ремонта на такъв вагон не можем да постигнем качеството на подвижния състав, който идва от Германия", допълни Гвоздейков.
От БДЖ заявиха, че очакват в рамките на месец юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон.
Всеки от вагоните разполага с 80 седящи места, максимална скорост на движение до 200 км/ч и отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт, се посочва в прессъобщението. Подвижният състав е без купета, тип отворено пространство и е оборудван с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака.
Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни лица, а всички 76 вагона разполагат с ергономични седалки. Разполагат също с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.