Renault отчете 19% спад на приходите
Компанията е продала повече автомобили в Русия, отколкото в родна Франция
Френският автомобилен производител Renault отчете спад от 19.2% в приходите за първото тримесечие, като те достигнаха 10.13 млрд. евро за периода. Компанията заяви, че все още е рано да се оценява какво влияние ще окаже кризата с коронавируса върху печалбите тази година, предава Reuters.
Групата, която вече заяви, че няма да изплаща дивиденти, е силно засегната от здравната криза и последвалия срив в търсенето на автомобили, когато много дилъри и производствени обекти са затворени.
През периода януари-март Renault е продала повече автомобили в Русия, отколкото на родния си пазар – търсенето в Европа спадна, а Франция за пръв път не заема първото място в отчета.
Все пак компанията се възползва от ефекта от пускането на по-скъпи модели в стил SUV, като Renault Captur, но това не беше достатъчно, за да компенсира обема.
Renault заяви, че има 10.3 милиарда евро ликвидни резерви към края на март, което е с 5.5 милиарда евро по-малко, отколкото в края на 2019 г. Първото тримесечие традиционно е период, когато производителите на автомобили използват парите, за да натрупат акции и запаси.
Очаква се Renault да актуализира стратегията за укрепване на алианса си с японския Nissan до средата на май, когато се очаква да даде на инвеститорите повече подробности за намаляване на разходите и съвместни планове за закупуване.
И двете фирми бяха притиснати още преди коронавирусната криза от прекъсване на търсенето на развиващите се пазари на фона на голямото предизвикателство за иновации в сектора и тренда към по-екологични автомобили.
Renault отбелязва в изявлението си, че иска да рестартира производството си там, където е възможно. Правителствата в цяла Европа наложиха редица забрани в опит да овладеят бързо разпространяващия се вирус.