Ресторантьорите предпочитат да укрепят бизнеса си, а не да намалят цените
Това стана ясно от думите на зам.председателя на БХРА
След днешното договаряне между бизнеса и министър-председателя за намаляване на ДДС-то за заведенията от 20 на 9%, секторът ще трябва да избере между два бизнес модела. Единият вариант е да се намалят с 11% цените, а другия е да се инвестира "в укрепване на бизнеса". Вторият вариант бил по-добрият за сектора. Такова мнение изрази в интервю за БНТ Атанас Димитров, зам. председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).
„За да бъдем конкурентноспособни, фирмите могат да изберат между два бизнес модела. Единият е пряко намаляване на цените с около 11% и по този начин да привлекат повече клиенти. Другият бизнес модел е да не се пипат цените, а бизнесът да насочи спестените си средства към стабилизиране и запазване на персонала си. Може би вторият вариант е по-добър. Трябва да спрем отлива на хора, които изтичат от България към по-развитите държави“, каза Димитров.
Пред Борисов от бранша поеха ангажимент секторът да се изсветли. По тази тема Димитров каза, че първо трябва да се зададе въпросът защо хората укриват данъци.
„Трябва да зададем въпроса на хората защо укриват данъци и когато намерим отговора, тогава ще намерим и алтернативните варианти как да противодействаме, за да се премахнат порочните практики. Основната опция за премахване на тази практика е данъкът да стане достъпен, за да могат самите стопански обекти да го плащат“, каза още той.
По думите му решението на премиера е смело, но не било случайно, защото "България трябва да е конкурентноспособна на останалите европейски държави".