Ryanair отваря базата в София 2 месеца по-рано
Обектът стартира на 6 септември поради рекордното търсене
Ryanair ще отвори 2 месеца по-рано базата си на летище София. Причина за това е огромното търсене от страна на български клиенти. Това съобщи търговският директор на компанията Дейвид О‘Брайън, предаде репортер на Economic.bg.
„Поради огромното търсене изтегляме напред старта на 20 от нашите нови маршрути от София, които ще стартират от септември, а този до Рим започва от октомври, както бе планирано първоначално. Вече сме продали 20% от местата за всичките ни дестинации от българската столица. Тези нови маршрути ще доставят 1,5 млн. пътници годишно и ще създадат 1100 работни места на Летище София“, обяви ръководителят.
Компанията вече е стартирала първите полети от софийското летище. Това са линиите до Пиза и Лондон (Станстед), като и двете са много успешни.
Тази до Пиза се радва на огромен интерес и вече има 90% натоварване. Полетите до Станстед също са много успешни – те се радват на още по-голямо натоварване, което ги превръща в най-успешната им дестинация. Именно заради това от Ryaniar планират да удвоят капацитета през зимата.
О‘Брайън коментира и бъдещата концесия на Летище София. От компанията са се срещнали с представители на правителството и са дали препоръки относно концесията на столичния аеропорт.
„Има много големи възможности в България, ако правителството се справи с концесията и избегне грешките, които направиха в някои съседни държави“, каза О‘Брайън.
„Ако летището бъде отдадено на участника с най-висока цена, той ще се превърне в монополист, ще иска възвръщаемост, което ще доведе до по-високи такси, стагнация и в крайна сметка по-високи разходи за данъкоплатеца“, обясни О'Брайън.
„Не давайте концесията на компанията, която предложи най-висока цена. Приходът така или иначе ще е незначителен. Дайте я на оператора, който ще осигури най-много дестинации и пътници“, посъветва той.
„Нашият съвет е концесионер да бъде този, който се ангажира да увеличи броя на пътниците до 13,5 млн. до 2026 г. Това ще има огромна икономическа стойност“, поясни ръководителят.
Евентуалните санкции също са много лесни за определяне – договорът трябва да бъде сключен така че ако операторът да изгуби, концесията, ако не успее да постигне тази цифра.
„Софийското летище е важно, то е катализатор и генератор на икономика“, категоричен бе мениджърът.
„Имаме много добри отношения с летище София. Нямаме проблеми с тях, но искаме да сме поставени при равни условия с нашите конкуренти“, категоричен бе О‘Брайън.