Sameday придоби унгарски логистичен конкурент
Куриерската компания планира да пусне в България нова shop-in-shop услуга
Румънската куриерска компания Sameday, която оперира в България и Унгария, придобива унгарска фирма Pactic Group. Това става възможно, след като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши сделката. Нейните параметри обаче не се съобщават.
Sameday e дъщерно дружество на eMAG и е фокусирано върху търговията на дребно с различни стоки и услуги за доставка на пратки. Компанията притежава най-голямата мрежа от автомати за безконтактно получаване на пратки в България. Тя оперира в страната официално от 2022 г.
Със седалище в Будапеща, Pactic Group има около 40 служители и отчита оборот от около 15 млн. евро през 2023 г. Въпросната компания е основана през 2010 г. и представлява мултибранд платформа, която предлага услуги на електронни търговци на дребно и малки и средни предприятия, работещи в областта на онлайн търговията.
Чрез своите дистрибутори на куриерски услуги – Allpacka и Furgefutar, които са част от групата – отделните потребители могат да сравняват и да получават достъп до национални и международни услуги за доставка. Освен това, Pactic улеснява пълното възлагане на логистични процеси и доставки на външни изпълнители, като през 2023 г. обработва приблизително 3.5 милиона доставки.
Придобиването на Pactic Group е още една стъпка в плана на Sameday да подобри присъствието си в региона. Оставаме ангажирани да достигнем 8500 точки за доставка в трите държави, в които оперираме, до края на годината, чрез нови easybox автомати, както и чрез въвеждането на shop-in-shop решения“, казва Лучиан Балтару, главен изпълнителен директор на Sameday Group.
Планове
Общата планирана инвестиция на Sameday Group за 2024 г. е над 60 млн. евро, като половината от нея ще бъде насочена към увеличаване на капацитета за доставка чрез разширяване на мрежата за доставки извън дома.
Понастоящем Sameday управлява над 5000 пункта за доставка извън дома в Румъния, България и Унгария. Оттогава насам броят на онлайн магазините, които избират услугите за трансгранична доставка, се е удвоил, като през 2023 г. отчита 106% увеличение.
В България компанията вече си партнира с над 500 онлайн магазина и разполага с повече от 700 точки за доставка извън дома. А през август куриерът планира да пусне и нова shop-in-shop услуга.
Нашата цел е да предложим повече възможности за растеж на клиентите ни в България. Нарастването на мрежата ни за доставки извън дома и създаването на зона за доставки без граници в региона играе важна роля в изпълнението на стратегията ни за подпомагане на онлайн магазините да увеличат мащабите на техния бизнес.“, казва Радослав Крумов, изпълнителен директор на Sameday България.